Инж. Лазар Лазаров, АПИ: Пътищата са един организъм, при който ежедневно трябва да са правят текущите ремонти
Пътищата са един организъм, при който ежедневно трябва да са правят текущите ремонти. В момента сме заложили проектът „Пловдив – Асеновград“ в ОП „Региони в растеж“. Ще започне изграждането на четирилентов път. Това заяви в предаването „Събуди се” по Нова телевизия инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура”. „Към настоящия момент има средства за ремонтите. Започваме голяма офанзива по всички пътища за тяхното възстановяване след зимния сезон, въпреки че тази зима не беше толкова тежка“, добави той. По думите му са поставени метална еластична ограда на т.нар. писта на Ботевград, същото е направено на участъка Бургас – Созопол, където за съжаление загиваха хора. „Вече няма нито един загинал. Разбира се продължаваме да казваме, че най-безопасните пътища са автомагистралите. В участъка на Кресненското дефиле, където транзитния транфик е изключително висок, там съприкосновението на бързи и бавни автомобили е много голямо. Мъчат се да се изпреварят тежкотоварните автомобили, но нямат видимост. Дефилето е характерно с много криви и къси участъци за изпреварване. Именно заради това стават много челни сблъсъци. Докато не се направи цялостната АМ „Струма“, това ще продължи“, добави Лазаров. „Държавата няма да изостави поддръжката на третокласната пътна мрежа, за която вече няма да се изисква винетка. 40% от третокласната пътна мрежа или около 3500 км няма да се заплаща винетка или такса за ползване на пътна отсечка. Това е така, защото по простата причина, че тези пътища стигат до места, където няма друга алтернатива”, заяви още той. „Държавата има ангажимент да поддържа тези пътища”, категоричен бе той. Лазар Лазаров коментира и електронната винетка като посочи, че нейното въвеждане ще облекчи режима по закупуването ѝ. „Защото даваме възможност това да става и онлайн и чрез СМС”, обясни председателят на УС на АПИ. По думите му, ако в пътищата не се влагат средства за поддържане, те започват да рухват и се стига до лошото им състояние. „Имаме 20 000 километра и за ремонт на един икономичен превантивен тип ремонт, за да бъде направено така, че хората да пътуват нормално за това нещо да се направи по най-евтиния начин поне 350-400 хил. на километър. За 20 хил. това са 800 млрд. лв. на година”, каза Лазаров и добави, че ако дейностите се правят за 10 години ще са нужни по 800 млн. лв. на година, а от винетки се събират близо 200 млн. лв.