В Столичната община се проведе интервю с двамата кандидати за главен архитект на София

Прочетена: 85

Избор главен арх

В Столична община се проведе интервю с двамата кандидати за главен архитект на София. До този етап достигнаха арх. Здравко Здравков и арх. Влади Калинов, които получиха най-високи оценки от защитата на представените от тях концепции. По време на интервютата на двамата кандидати за главен архитект са задавани въпроси, свързани с административния им опит и лидерските им умения. До сряда следващата седмица всеки от членовете на конкурсната комисия трябва да оцени представянето им по време на интервюто. Комисията ще сумира поставените оценки на кандидатите от защитата на концепциите и от интервюто и ще направи класиране. След това предстои комисията да направи предложение към кмета на София Йорданка Фандъкова за това кой да бъде главен архитект.  Според Закона за държавния служител кметът трябва да се съобрази с предложението на конкурсната комисия.  Ако средната оценка на двамата участници от интервюто  е под  4, тогава  не се прави класиране и предложение към кмета, и процедурата започва отново.
Арх. Здравко Здравков обясни, че основната идея в неговата концепция е София да се превърне в „град на хората, а не в град на автомобилите“.  Според него трябва да се развие пешеходното и велосипедното движение в София. „Възнамерявам да развивам велотранспорта по отношение на неговото обвързване с другите видове транспорт,  да се създаде комфортно преминаване и създаване на едни комфортни велотрасета. Трябва да се развие и масовият градски транспорт, за да демотивираме хората да използват личните си автомобили“, каза още Здравков. Според него, трябва да се създаде възможност за комбинирани пътувания, да се изградят интегрирани спирки на транспорта. „Не може да се разглеждат нещата на парче“, категоричен е кандидатът за главен архитект. Според него, друга посока на работа е изграждане на подземни паркинги, които да са обвързани с масовия градски транспорт.
Арх. Влади Калинов също ще работи за превръщането на София в „град на хората, а не на автомобилите“.  Според него, трябва да се работи, за да се „ търсят  начини хората да паркират в определени зони, паркинги, но това е за хората, които живеят в центъра. Основното паркиране на тези, които се опитват да влязат в центъра, да го изнесем в няколко ринга, които София трябва да получи и да се използва максимално градският транспорт. Но той трябва да е адекватен и да е с приоритет навсякъде“, обясни още Калинов.  Той подчертава, че трябва максимално да се увеличат финансовите налози за тези, които влизат в центъра с личен автомобил. За пример даде Манхатън, където няма движение на лични автомобили и там паркирането на месец струва толкова, колкото и 1 автомобил.  Арх. Калинов предлага и изграждането на пешеходни зони, които да са свързани в обща система. „Ще работим, за да се скъсят сроковете за обслужване на гражданите. Ще заложим на това  проектите да са добре комуникирани с гражданите, за да не се случва така, че не сме се разбрали какво искаме да предложим и под обществен натиск да се налага промяната на проекти“, каза Калинов. По думите му е необходимо отношението към хората да е по-отворено. По отношение на зеленото градоустройство, Калинов каза, че южните склонове на Стара планина са подходящи за изграждане на градски ферми.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 08.04.2016. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

%d блогъра харесват това: