Новини

Почти двойно се увеличава броят на жалбите, подадени до омбудсмана Мая Манолова

Почти двойно се увеличава броят на жалбите, подадени до омбудсмана Мая Манолова. 10 640 са постъпилите жалби и сигнали, докато през 2015 година са били 6202. Общо 27 037 граждани са потърсили помощ от институцията. Това каза омбудсмана Мая Манолова по време на пресконференция. 17 362 души са приети от нея през изтеклата година. Най-голям брой жалби са постъпили по интернет- 4268 броя, което е 40,12% от всички жалби. 4105 са постъпили по пощата, 2262- са подадени в приемната. Най-голям брой жалби и сигнали са подадени в София-град, следват Пловдив, Варна и Бургас. Най-голям е броят жалби срещу топлофикациите, следват мобилните оператори, електроразпределителните дружества, ВиК и банките. Тя определи като най-голям успех на омбудсмана реализирането на кампанията за премахване на ДДС върху храните и огромното доверие, с което се ползва институцията, водена от нея. Според Манолова, е нарушено доверието между гражданите, партиите и институциите.  "Останалите 20 дни от мандата на НС са достатъчни за произнасяне по референдума. Това НС е длъжно да дебатира и да се произнесе по референдума. Срокът за произнасяне е 3 месеца. Те трябва с действия да покажат дали ще се съобразят с мнението на българските граждани", каза Манолова. Тя коментира, че във Великобритания след Брекзит-а е трябвало и произнасяне от парламента. "Трите основни партии бяха против излизането на страната от ЕС.  Но на нито един парламентарист не му мина през ума да не се произнесе или да се отложи въпросът", допълни още тя.