Около 30% от дейностите по изграждането на Етап 1 от третата линия на столичното метро са изпълнени
29% от дейностите по метростанция 14 в „Красно село” вече са изпълнени. Около 30% от дейностите по целия етап са приключени. Това каза столичният кмет Йорданка Фандъкова, която направи инспекция на строителството на спирката на градската железница, както и на пътния възел на бул. „Гоце Делчев” и бул. „Цар Борис Трети”. В инспекцията се включиха още зам.-кметът Евгени Крусев, директорът на столичния метрополитен инж. Стоян Братоев, кметът на Район „Красно село” Христо Апостолов. Фандъкова подчерта, че това е един от най-тежките участъци от третата линия на метрото. „Но всички дейности се осъществяват по график. Движението по локалните платна ще бъде пуснато през юни. 29% от дейностите по обекта са изпълнени. Работи се активно, за да се подготви метростанцията за идването на тунелопробивната машина. През май тя трябва да мине през тази станция и да продължи. След изпълнението на тунела, движението по бул. „Цар Борис Трети” ще стане безконфликтно”, каза още тя. Кметът припомни, че вече има избран изпълнител за последните 4 станции в „Овча купел”. „Организацията за строителство ще започне през май, а същинските дейности- през юни”, каза още тя. Около 130 души дневно се очаква да използват третия лъч на метрото и 11 хил. тона вредни емисии се очаква да бъдат спестени. Произвеждат се и новите влакове, които ще обслужват тази линия. „През юни бул. „Патриарх Евтимий” ще бъде отворен за движение. Ще има обаче стеснения на пътното платно за изпълнението на метростанциите. На бул. „България” също се прави организация за работа”, каза още Фандъкова. Директорът на „Метрополитен” инж. Стоян Братоев каза, че дълбочината на станцията в „Красно село” е 20 м. Това е спирка, която ще има 4 входа. Строителството на по-голямата част от Етап 1 на третата линия на метрото, който включва 7 метростанции и е с дължина 7 км., започна през януари 2016 година. Към края на месец март 2017 година около 30% от дейностите са по този етап са изпълнени. Вторият етап от третия лъч на метрото е с дължина 3,8 км и ще има 4 метростанции. Общата му стойност е 102 млн. евро като 68,5 млн. са от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура”, а 33,4 млн. евро са съфинансирането. Участъкът от етап 2 се очаква да бъде завършен през есента на 2019 година.