Прерязаха лентата на пътен възел Драгалевци, седем месеца предсрочно
Пътен възел „Драгалевци” вече е част от транспортната мрежа в столицата. На тържествена церемония премиерът Бойко Борисов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, кметът на София Йорданка Фандъкова и председателят на Надзорния съвет на ГБС инж.Симеон Пешов прерязаха лентата и официално откриха новото съоръжение.
„Околовръстното шосе на София беше изцяло завладяно от мутрите и нямаше никакъв шанс този проект да стане”, заяви премиерът Борисов и добави, че строителите били плашени и гонени с пистолети, а проектите били стопирани на ниво администрация, заради мутрите.
„Ако не бях аз - да дойда с багерите и да съборя постройките, нямаше да се направи тази част", разказа още Борисов. „Без политическа воля този обект не можеше да се изпълни”, категоричен бе той.
По думите на премиера „това е важна инвестиция в икономиката и в екологията, но също и „в нервите на хората”. „До средата на 2012 г. на много места в България ще има такива съоръжения”, категоричен бе премиерът. Министър Плевнелиев подчерта важността на пътния възел, но заяви, че трябва да се върви напред и до две години магистралата да бъде свързана с бул.”Александър Малинов”. Кметът на София определи събитието като „празник за цяла България”, тъй като обектът е не само с местно, но и с национално и с международно значение. Тя благодари на строителите, че вместо 8 години, както е по закон, те дават 10 години гаранция.
Съоръжението е част от южната дъга на софийския околовръстен път, която е с обща дължина 4,5 км. Преди началото на строителните дейности габаритът на пътя е бил 8,5 м, а новото трасе е с ширина 46 м. То е със 17 м по-широко от магистралите, които се изграждат у нас. Новият пътен възел ще увеличи сериозно пропускателната способност при движение в двете посоки и ще осигури безконфликтно пресичане на двата транспортни потока.

Изпълнител на обекта е обединение „Юг”, с лидер „Главболгарстрой” и партньор „СК-13-Холдинг”. Първоначалният проект е бил променен, с което е станал много по-функционален, разказа инж. Симеон Пешов. „Работихме денонощно в кал и в студ, но днес се радваме”, заяви инж. Симеон Пешов, председател на Надзорния съвет на „Главболгарстрой”. Той благодари на премиера, на министъра на регионалното развитие и благоустройството, на кмета на София и на областния управител за политическата воля обектът да се случи и пожела безаварийно използване на този европейски възел. По думите му той е „най-натовареният в България”. Изградена е много сложна подземна инфраструктура. Преместен е гравитачния водопровод на София, направено е изцяло ново осветление и тротоари. „Във всяка софийска улица има по един канал и един водопровод, тук има по три канала и два водопровода”, разказа инж. Николай Таков, председател на надзорния съвет на „СК-13-Холдинг” . Новото съоръжение значително ще облекчи пътния трафик в столицата.
Снимки: Камен Влахов

