НКЖИ отбелязва Международния ден за безопасно преминаване през железопътните прелези

Прочетена: 28

На 6 юни 2019 г., за единадесета поредна година НКЖИ се включва в Международния ден за безопасно преминаване през жп прелезите, който се провежда по инициатива на Международния съюз  на железниците (UIC) съвместно с железопътния и автомобилния сектор в повече от 40 страни в света. Първият Международен ден за безопасно преминаване през железопътните прелези беше проведен на 25 юни 2009 г. в 27 страни.

Основната цел на инициативата е да покаже, че инцидентите могат да бъдат избегнати, като се спазват правилата за движение и се ограничи опасното поведение на участниците в движението при преминаване през жп прелезите и пространството  около тях.

Посланието на инициативата за 2019 г. е „Най – важното спиране за деня!“ и е насочено към всички шофьори, които бързайки да стигнат от точка А до точка Б често пренебрегват правилата. Краткото спиране предотвратява възможността от сериозен инцидент с потенциална загуба на човешки живот.

В тази връзка на 6 юни, от 09.30 ч., на жп прелеза на ул. „Йосиф Щросмайер“ в София, деца на служители на железниците ще раздават на шофьорите листовки със Закона за движение по пътищата, Раздел XІІ – Железопътен прелез, и балони с надпис „Спри! Живей!“. Акцията ще бъде проведена и на десетки прелези в  страната.

Целта на НКЖИ е за пореден път да привлече вниманието на водачите на МПС, както и на децата към опасностите, които неспазването на правилата  на поведение в близост до жп инфраструктурата крият. В началото на лятната ваканция напомняме, че жп релсите не са място за игра и снимки.

 

  • ЗНАЕТЕ ЛИ, ЧЕ:

 

  • Разгънатата дължина на железопътната мрежа на Република България е 6 460 км. На територията на страната има 757 прелеза, стопанисвани от Държавно предприятие „Национална компания „Железопътна инфраструктура”.
  • Независимо от активното участие на НКЖИ с различни кампании през годините в Международния ден за безопасно преминаване през жп прелези (ILCAD), от началото на 2019 г. до 31 май 2019 г. са се случили 7 произшествия на жп прелези, причинени от нарушаване на правилата за безопасност от водачите на пътни превозни средства. Анализът на тези случаи потвърждава тенденцията за грубо неспазване на правилата за движение по пътищата от страна на водачите на пътни превозни средства и незачитане на сигналите, които биват подавани от страна на железопътната инфраструктура за забрана за преминаване през прелеза поради приближаващ влак. Още по-тревожното е, че тези нарушения се извършват и от професионални шофьори, предимно управляващи тежки камиони.

Справката за произшествия на жп прелези за периода от 2009 г. до 31 май 2019 г.:

 

  • В света има около 500 000 жп прелеза (205 000 в САЩ, около 34 000 в Канада, 120 000 в Европа).
  • 439 катастрофи на жп прелези в Европа за 2017 (75% с пътни превозни средства) = 25% от всички по-значими железопътни инциденти, 282 съоръжения, 240 сериозни наранявания, представляващи  29% от тези с фатален изход и 32% от сериозните наранявания при жп катастрофи.
  • В ЕС 98% от инцидентите с пътни превозни средства, станали на железопътни прелези са причинени от умишлено или неволно неспазване на правилата за движение по пътищата. Грешките при шофиране могат да бъдат причинени както от рутинна работа, стрес, умора, невнимание, консумация на психоактивни вещества или ускоряване на скоростта, така и от неправилно използване на дигитални устройства (GPS, мобилен телефон и др.).
  • Тежкотоварният влак може да бъде 100 пъти по-тежък от 4 – тонен камион
  • При 89 km/h:
    • Спирачният път на 40-тонен камион е 110 метра (размерът на игрище за американски футбол).
    • Спирачният път за тежкотоварен влак може да бъде 1 600 метра или повече (размерите на 15 футболни игрища за американски футбол).

Сподели в социалните мрежи

Автор на 05.06.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

%d блогъра харесват това: