БДЖ планира преобразяване през следващите 15 г.

Прочетена: 39

На база на направени анализи на подвижния жп състав и планираните инвестиции в националната железопътна инфраструктура от БДЖ се надявам да преобразят съществуващата услуга и да направят предпочитан този вид транспорт през следващите 15 години. От холдинга ще стартират обществена поръчка за доставка на нови мотриси, както и за ремонт на налични такива. Това стана ясно по време на обществено обсъждане. В него взеха участие министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски, изп. директор на БДЖ Никола Василев, председателят на СД на БДЖ Григори Григоров, представители на академичните среди, бизнеса, както и служители на железниците.

„Със сегашния подвижен състав трябва да изкараме до 2022 г. Първият нов подвижен състав ще дойде най-рано в средата на 2023 г. Дотогава залагаме на ремонти на локомотиви, вагони и мотриси като за целта ще обявим обществена поръчка“, каза председателят на СД на БДЖ Григори Григоров

„Първите неща, които трябва да пристигнат са вагони, които осигуряват комфорт и бързо пристигане на пътниците по направленията София- Бургас, София-Варна и всички междинни направления. До края на годината трябва да стартираме обществената поръчка за новите мотриси. Другият вариант са мотрисни влакове, с висок комфорт, за средни разстояния, с минимални спирания, за да може да се конкурираме с автомобилния транспорт, който осъществява връзката между София и основните областни градове извън Варна и Бургас“, обясни Григоров.

Той добави, че крайградските влакове ще продължат да се изпълняват с мотрисите на Сименс, които също ще бъдат модернизирани, а след 2030 г. ще започне поетапната им подмяна.

„Трябва да осигурим нови 4000 седалки. Бюджетът който планираме е около 100 млн. евро. Това би трябвало да осигури по-голямата подмяна на подвижния състав до 2024 г.“, обяви председателят на СД на БДЖ.

„БДЖ трябва да убеди общесвето, че се развива във възходяща тенденция и затова за мен критичните коментари са по-положителни, отколкото поздравленията, защото те добавят стойност и се надявам, че ръководството ще чуе именно предложенията , алтернативити и вижданията, за да се реализира добра процедура. Надявам се скоро да имаме положителна тенденция, а не само да говорим за проблеми в железниците“, посочи министър Желязков.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 13.06.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


%d блогъра харесват това: