400 км железопътна инфраструктура ще бъде модернизирана в страната

Премиерът Бойко Борисов инспектира строителните дейности по проектите от Трансевропейската транспортна мрежа

Прочетена: 60

Десислава Бакърджиева

„Правителството продължава приоритетно с инвестиционната програма в жп транспортната инфраструктура. Влакът пести енергия, представлява 100 процента екологично чист транспорт и ще спести трафик от стотици хиляди тонове товари. Общо 400 км железопътна инфраструктура ще бъде модернизирана“.

Това каза пре­мие­рът Бойко Борисов, който инспектира строителните дейности по проектите по Трансевропейската транспортна мрежа заедно с вицепремиера Томислав Дончев, министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и министъра на финансите Владислав Горанов.

Борисов започна проверките от проекта за модернизацията на жп отсечката София – Елин Пелин, която е част от линията София – Пловдив. Той се изпълнява по Механизма за свързана Европа и е на обща стойност 133 млн. лв., от които 113 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС и 20 млн. лв. национално съфинансиране. Строителните работи на обекта стартираха през април 2018 г. и е предвидено да приключат в края на 2020 г. Изпълнител е ДЗЗД „Келет АБ“, в което участват „Келет – УТ“, Унгария, и „АБ“ АД, България.

В рамките на проекта ще бъдат реконструирани 6 моста, ще се премахнат прелези и на тяхно място ще се построят 17 нови надлеза и подлеза. В 6 гари ще се модернизират пероните за улеснен достъп на гражданите и лицата с намалена подвижност.

Министър Росен Желязков информира премиера Борисов, че в реализацията на трасето са ангажирани близо 7000 души. „След завършването на отсечката влаковете по нея ще се движат със 160-200 км/ч. В този програмен период се работи по рехабилитацията на 30 жп гари“, каза още Желязков.

С изпълнението на модернизацията на София – Елин Пелин ще се създаде възможност придвижването на хората от крайградските зони към столицата и обратно да се поеме от жп транспорта в тясна връзка с градския, основно метрото. Това ще даде удобна алтернатива на над 3000 човека от Елин Пелин, с. Казичене и др., които ежедневно пътуват с автомобилите си към столицата. С изграждането на всички участъци между София и Пловдив ще се постигне намаляване на времето за пътуване до 1 час и 10 мин.

Министър-председателят направи и оглед на приемното здание на гара Пазарджик. Тя беше цялостно обновена по Оперативна програма „Транспорт 2007 – 2013“ („ОПТ 2007 – 2013“). Инвестицията в нея е за 3,63 млн. лв., от които 3,085 млн. лв. са осигурени от ЕС. Дейностите са изпълнени за 9 месеца в периода януари – септември 2014 г. Преди началото на проекта през обекта са минавали 231 000 пътници годишно. След модернизацията на гарата и на жп отсечката Септември – Пловдив броят на пасажерите е нараснал на 260 000.

От приемното здание на Пазарджик премиерът Бойко Борисов се качи на влак, с който премина по високоскоростната отсечка Пазарджик – Тодор Каблешков, изградена по европейски стандарти. Областният управител на Пловдив Здравко Димитров посрещна премиера и министрите на гара Тодор Каблешков и заедно разгледаха Интермодален терминал Пловдив (ИМТ Пловдив), който е финансиран от „ОПТ 2007 – 2013“ и е изграден върху 71 450 кв. м. Общата стойност на проекта е 11,9 млн. лв., от които 2,1 млн. лв. безвъзмездна помощ от ЕС. Построен е в периода май 2015 – март 2017 г., а през декември 2017 г. е отдаден на концесия. ИМТ Пловдив е даван за пример за най-успешното публично-частно партньорство в България, като обемът на товарите през последната година е надвишил трафик прогнозите по проекта. Към момента се обработват около 40 000 товарни контейнера годишно, а пълен капацитет на работа се очаква да бъде достигнат през 2020 г. Дневно се обработват 1,5-2 влака в посока от и към Турция.

Последва оглед в района на гара Белозем, където министър-председателят се запозна с извършените строителни дейности в отсечката Скутаре – Оризово. Тя е част от проекта „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. В този участък са напълно подновени 28 км жп линия. Изградени са шумозащитни и предпазни стени в гара Маноле и Белозем и едно пешеходно пресичане с осигурен достъп за лица с намалена подвижност. Контактната мрежа е изцяло нова.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 13.06.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

%d блогъра харесват това: