В МРРБ се проведе Обществения консултативен съвет по въвеждането и експлоатацията на тол системата

Прочетена: 34

„Вече сближаваме позициите между отделните страни“, каза зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков на пресконференция след първото заседание на Обществения консултативен съвет по въвеждането и експлоатацията на тол системата. Форумът се проведе в Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и в него взеха участие над 30 експерта от различни национално представени организации, гости с консултативен глас ,специалисти от големи търговски вериги и зърнопроизводители.
Зам.-министър Нанков подчерта, че са били обсъдени нормативните промени, свързани със Закона за пътищата, темата с отлагането на търговската експлоатация на тол системата и готовността на АПИ да стартира техническото й пускане след 16 август, доставчиците на услуги, които до момента са три, четвъртият се очаква до седмица, както и дискусионните въпроси за обхвата на пътищата и таксуването. На заседанието е било отделено внимание и на въпроса с доставчиците на данни, които само на територията на страната са около седемдесет отделни субекти.
„Предложената от МРРБ и АПИ максимална ставка за тежкотоварен автомобил над 12 тона да е 36 ст. на км. и съответно 25,9 ст. на км. за Евро 6., трябва да са с 20-30 процента по-ниски. Тарифирането следва да се направи, отчитайки БВП на глава от населението, но ние сме доволни, защото между участниците в Обществения консултативен съвет имаше диалог“, каза пред журналистите изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Той подчерта, че ще трябва да се направи още редукция на очаквания обхват от тол системата, като превозвачите държат основно на автомагистралите и първокласните пътища. От организацията искат да бъде обсъден и вариант за преференции на превозвачите, които изминават повече километри.
Председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи и на Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта Магдалена Милтенова каза, че адмирират социална позиция на правителството редовните автобусни превози, които се движат по утвърдени транспортни схеми, да бъдат напълно освободени от тол такси.
От Конфедерацията на автобусните превозвачи коментираха още, че остава открит за дискусии въпросът за служебните и случайни автобусни превози, по какъв начин те ще бъдат включени в таксуването. Предстоят допълнителни разговори с представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройство, на туризма и браншови организации по въпроса.
„До 16 август ще имаме готовност 100 процента да покрием всички републикански пътища, които ще бъдат в обхвата на тол системата. със стационарни камери. Отделно на разположение ще бъдат и над 100 мобилни“, обобщи зам.-министър Нанков. Чрез камерите ще бъде измервано натоварването на оси, ще бъдат подложени на контрол извънгабаритните товари, за които обикновено има забрана на движението по някои от пътищата. Отделно от това експертите от Агенция „Митници“ и МВР ще следят в 24 часов режим трафика и на леки , и на тежкотоварни автомобили. Директорът на Националното тол управление Олег Асенов допълни, че бордните устройства, които ще се монтират в тежкотоварните автомобили за отчитане за тол системата ще получат уникални номера и ще бъдат валидни в цяла Европа.
Ако тол системата заработи успешно, очакваните годишни приходи се очаква да достигнат 550-600 млн. лв.

Сподели в социалните мрежи

Автор на 05.07.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

%d блогъра харесват това: