Министър Бисер Петков: Повишаване на качеството на социалните услуги и удовлетвореността на потребителите е общата ни цел

Прочетена: 33

Общата цел на общините, неправителствените организации и държавата е повишаване на качеството на социалните услуги и удовлетвореността на потребителите. Тази цел е заложена в новия Закон за социалните услуги, приет през март тази година. Секторът се развива динамично и правителството отделя все повече средства като за финансирането на социалните услуги през 2019 г. са предвидени над 260 млн. лв. Това каза министърът на труда и социалната политика Бисер Петков, който заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова, откри Годишния форум за качеството на социалните услуги за 2019 г. на територията на Столична община. Събитието се организира за втора поредна година от Общината в партньорство с неправителствените организации, подписали Споразумението за социална закрила през 2017 г. и цели обмен на опит и добри практики между доставчиците на социални услуги, неправителствения сектор и институциите.

Общините са ключов партньор на Министерството на труда и социалната политика при формулиране и изпълнение на политиките в социалната сфера като особено тясно е сътрудничеството в предоставянето на качествени и ориентирани към потребностите социални услуги, отбеляза министър Петков. Разчитаме на активността и експертизата на институциите, общините и неправителствения сектор за подготовката на подзаконовата уредба към Закона за социалните услуги, за да може той да влезе в сила от началото на следващата година, подчерта министърът. 

С този закон МТСП се опитва да отвори услугите повече към хората чрез регламентирането на част от тях като общодостъпни. Неговата основна цел е повишаването на тяхното качеството, след като вече имаме насищане със социални услуги, отбеляза министър Петков. Законът предвижда и други механизми в тази посока като Наредбата за качеството на социалните услуги и създаването на нова Агенция за качеството на социалните услуги. 

Столична община е най-големият доставчик на социални услуги с 87 държавно делегирани дейности, които обслужват над 3500 потребители. Тя е еталон за ефективно публично-частно партньорство при предоставянето на тези услуги, отбеляза министър Петков. Според него следването на този успешен модел от общините ще доведе до повишаване качеството на социалните услуги,  иновации в сектора и повишаване на удовлетвореността на потребителите.

По време на формуа стана ясно, че утре ще бъде проведен Ден на отворените врати за социални услуги от Столична община.  

Сподели в социалните мрежи

Автор на 22.08.2019. Категория Новини. Можеш да следиш всички коментари и промени по тази публикации през RSS 2.0. Можете свободно да коментирате тази публикация

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of

%d блогъра харесват това: