Обявиха търг за строителството на метрото през кв. „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ Стойността на дейностите е 530 млн. лв. без ДДС.
„Метрополитен“ ЕАД обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за изготвяне на работен проект, строителство, доставка на необходимото оборудване и въвеждане в експлоатация на участък от трета метролиния от ул. „Шипка“, през кв. „Слатина“, до бул. „Цариградско шосе“ .
Общата дължина на участъка, включително метростанциите, е 5666 м. По трасето се изграждат шест подземни метростанции /от МС1 до МС6/ и три междустанционни вентилационни уредби. Оборотът на подвижния състав се осъществява чрез оборотен участък /бретел/ след МС6 на бул. „Цариградско шосе“. На това място се предвижда изграждането на подземен двуетажен паркинг за автомобили. Предложените технологии на изграждане са: за тунелните участъци – използване на тунелно-пробивна машина /ТПМ/ и Нов Австрийски тунелен метод /НАТМ/, а за метростанциите и вентилационните уредби – открит котлован с вертикално укрепване. Предвижда се метростанциите да са със странични перони, които откъм коловозите да са преградени с преградни остъклени стени, отварящи се синхронно с вратите на подвижния състав. Обществената поръчка е разделена на пет обособени позиции. Стойността на търга е 530 млн. лв.без ДДС. За първите три позиции оферти се приемат до 14 април, а за позиции 4 и 5- до 15 април. Позиция 1 е свързана с проектиране и строителство на метроучастък от км.0+000,00 до км.1+904,00 с две подземни метростанции /МС1 и МС2/ и междустанционна вентилационна уредба. Стойността е 85 000 000 без ДДС. Метроучастъкът е с дължина 1904м. МС1 има дължина 142м и разгъната застроена площ 6636,60м2. МС2 има дължина 120м и РЗП 5097,00м2. Вентилационната уредба /ВУ/ е със светли размери в план 8,80м х 30,00м. МС1 се намира на кръстовишето на ул. „Гео Милев“ и ул. „Черковна“ с бул. „Ситняково“. Под бул. „Ситняково“ е разположен съществуващ подлез, който частично се разрушава, за да се осигури достъп до вестибюла на МС1. МС2 е разположена под ул. „Гео Милев“ непосредствено до кръстовишето с ул. „Н. Коперник“. Позиция 2 е за проектиране и строителство на метроучастък от км.1+904,00 до км.3+472,00 с две подземни метростанции /МС3 и МС4/ и междустанционна вентилационна уредба. Метроучастъкът е с дължина 1568м. МС3 има дължина 142м и разгъната застроена площ /РЗП/ 7338,82м2. МС4 има дължина 118м и РЗП 4778м2. Вентилационната уредба е със светли размери в план 10,00м х 30,00м. МС3 се намира на кръстовишето на „ул. Гео Милев“ и ул. „Слатинска“. МС4 е разположена северно от кръстовището на бул. „Шипченски проход“ и бул. „Асен Йорданов“. Към МС4 е предвидено паркиране в рамките на проекта на терена. Стойността е 85 млн. лв. без ДДС. Обособена позиция 3 е за Проектиране и строителство на метроучастък от км.3+472,00 до км.5+666,00 с две подземни метростанции /МС5 и МС6/ и оборотен участък. Метроучастъкът е с дължина 2194,00м.
МС5 има дължина 119 метра и разгъната застроена площ /РЗП/ 5770,30м2. МС6 има дължина около 140м и РЗП 7964,80м2. Изграждат се още: при МС5 нов пешеходен подлез, а при МС6 – подлез и оборотен участък с буферен подземен паркинг. Буферният паркинг има ЗП на ниво 1 – 4246,60м2, а на ниво 2 – 4475,20м2. МС5 се намира на бул.“ Асен Йорданов“ срещу зала Арена „Армеец“. Пешеходният подлез е от ниво перон на МС5, под бул. „Асен Йорданов“, до зала Арена „Армеец“. МС6 се намира изцяло под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ и стига до кръстовишето с бул. „Йерусалим“. Пешеходният подлез е под бул. „Цариградско шосе“, на ниво вестибюл на МС6. На същото ниво се предвижда и връзка със съществуващ подлез. В новата връзка се предвиждат и шест броя търговски обекти. Към МС6 е предвидено паркиране в рамките на проекта.
Паркингът се намира изцяло под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“ и стига до кръстовишето с бул. „Йерусалим“. Той е с две подземни нива, общо 230 паркоместа, от които 28 за хора в неравностойно положение. На долното ниво на паркинга е предвидена връзка с ниво вестибюл на МС6. Автомобилните подходи са два, разположени от двете страни на локалното платно на бул. Цариградско шосе в близост до кръстовишето с бул. Йерусалим. Стойността е 105000000млн. лв. Позиция 4 е за проектиране и строителство на конструкциите на тунелен метроучастък, изпълняван с тунелно-пробивна машина, от км.5+340,00 /включително стартова шахта/ до км.0+000,00 /бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“/ и междустанционна вентилационна уредба. Позиция 5 е за проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на системи за контрол и управление на влаковото движение, комуникации и перонни преградни врати за метроучастък от км.0+000,00 до км.5+666,00 с шест подземни метростанции и оборотен участък. https://app.eop.bg/today/74483