Новини

Министър Георги Тодоров и директорът на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски направиха символична първа копка на жп гара Бургас

Днес служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодорови и генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски направиха символична първа копка на бургаската гара, която е един от обектите по проекта „Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации по железопътната линия Пловдив – Бургас“.
 
Той е на стойност 185 млн. лв., а изпълнител на договора е Консорциум „Плобур“, в който участват „Джи Пи Груп“ АД, „Мармет“ АД, „Бомбардие Транспортейшън Итали“ АД и „Бомбардие Транспортейшън Полска“ ООД.
 
Срокът за завършване на дейностите по проекта е до октомври 2023 г. С изпълнението му ще бъде подновена сигнализацията в 18 гари, ще бъде изградена нова система за диспечерско управление на влаковото движение и системи за видеонаблюдение, нова система за влакова защита ETCS, разположена в участъка Маноле-Бургас с дължина 271 км. Безопасността ще бъде повишена и чрез внедряване на система за следене параметрите на подвижния състав, телекомуникационна апаратура в участъка Пловдив-Бургас с дължина 293 км и устройства за информация на пътниците и система за влакова комуникация GSM-R.
 
„Аналогични системи вече функционират по направлението от Пловдив до турската граница и от Септември до Пловдив. Предстои да бъдат изградени и в другите участъци, които се обновяват с европейски средства.“ Това съобщи министър Георги Тодоров.
 
„Европейската система за управление на железопътния трафик цели постигане на оперативна съвместимост на жп мрежите в Европейския съюз. С внедряването й се гарантира безпрепятственото осъществяване на международни железопътни превози по европейските коридори и либерализация на железопътния пазар в Европа. Това ще постави транспорта на съвсем различно ниво“, обясни той.
 
„Предвиждаме до края на 2023 г. да модернизираме всички гарови централизации“, допълни генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски. „С внедряването на Европейската система за контрол на влаковете ще бъде възможно както наблюдаването на подвижния състав, така и динамичното му управление. По този начин се улеснява максимално преминаването от една страна в друга, без изявени затруднения от технологични и нормативни бази и се повишава сигурността, безопасността, контрола и управлението на влаковете“, заяви още инж. Папукчийски.