Започва нов прием на документи по мярката "60/40"
Агенцията по заетостта започва от днес нова процедура по мярката, придобила популярност като 60/40, съобщиха от агенцията. В процедурата могат да се включат работодатели, които търсят подкрепа за запазване на заетостта на наетия персонал през периода август-декември 2021 г. Тази възможност се предоставя с Постановление на Министерския съвет 322 от 7 октомври т.г., изменящо ПМС 151/2020 г., което чрез нов дизайн надгражда стартиралата още през март миналата година антикризисна мярка за подкрепа на заетостта.Мярката продължава да подкрепя запазването на заетостта в предприятия, осъществяващи икономическа дейност в посочените в ПМС 151/2020 г. сектори, чиито средномесечни приходи от продажби през 2020 г. са намалели в сравнение с 2019 г.Регламентираната подкрепа за новия етап също се запазва в размер на 60 процента от дохода и осигурителните вноски на всеки зает в предприятия, чиито приходи от продажби са намалели с не по-малко от 40 на сто през месеца, за който се предоставя подкрепата, спрямо същия месец на 2019 г. Финансова подкрепа в размер на 50 на сто ще продължи да се предоставя за работещите в предприятия, чиито приходи от продажби през сравняваните периоди са намалели с не по-малко от 30 на сто. За учредените след 1 август 2019 г. спадът на приходите за месеца, за който кандидатстват, ще се определя спрямо средномесечните приходи за 2020 г. Размерът на предоставяните средства за всеки работник или служител вече ще се определя на базата на осигурителния му доход за юли 2021 г. Средствата ще се изплащат месечно, като за подкрепа за август и септември подаването на документите ще бъде допустимо само в рамките на октомври т.г., а за работилите през октомври 2021 г. документи ще се приемат само в рамките на ноември. На този етап ПМС 322/2021 г. регламентира кандидатстването за ноември да бъде възможно до 10 декември 2021 г. Постановлението предвижда възможност и за промяна в случай на удължаване на срока на действие на раздел 3.10 от Временната рамка на ЕС за подкрепа на икономиката в условията на COVID-19, който понастоящем е 31 декември 2021 г. Работодателите, които желаят да получат подкрепа за два или повече месеци от периода август-декември, могат да кандидатстват последователно, ползвайки едни и същи формуляри и образци на документи за съответните месеци, в които отговарят на условията по ПМС 151/2020, изм. с ПМС 322/2021 г. Заявлението и документите за изплащане на средства по реда на постановлението се подават в дирекцията "Бюро по труда", обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите, независимо от начина на подаването им. Заявления и придружаващите ги документи могат да се подават по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване /ССЕВ/, да се изпращат чрез лицензиран пощенски оператор, както и да се представят на място в съответното бюро по труда, при задължително и стриктно спазване на всички противоепидемични мерки. На електронния сайт на Агенцията по заетостта, в рубриката "Финансови стимули за запазване на заетостта", вече са публикувани материали за информация за работодателите, процедурата за кандидатстване, съдържаща условията, изискванията, реда и начина за кандидатстване, образци на заявление и приложения към него, както и други помощни материали.