Министър Виолета Комитова: Ремонтите са един постоянен процес, който се изисква при поддръжката на всички пътища
Ние заварихме 5-годишни договори с фирми по области. Договорите са сключени за срок от 2019-та до 2024 г. Спечелени са с обществена поръчка. Констатирахме финансови несъответствия. Това каза на брифинг министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.
"Например в дадена област фирмата трябва да осъществява поръчката за 20 млн. лева, а с дадени задания от АПИ фирмата е извършила работа за 200 млн. лева. Ние заварихме дефицит. Всички дейности имат общ бюджет от около 400 млн. лева, а фирмите имат претенции за извършена работа за 1,5 млрд. лева", допълни тя. Министър Комитова подчерта, че тези средства не са осигурени в бюджета.
"Установихме, че тази практика е прилагана през 2018-та, 2019-та и 2020 г. Заварихме същата ситуация и през 2021 г. Фирмите започват с 400 млн. лева, допълнително им се дават задания до 1,5 млрд. лв. и на края на годината парите им се отпускат с постановление на Министерски съвет. Така всяка година им се отпускат около 1,5 млрд. лева за пътна поддръжка", информира Комитова.
"Ремонтите са един постоянен процес, който се изисква при поддръжката на всички пътища. Затова държавата всяка година отделя бюджет специално в тази посока от 300-400 млн. лева за поддръжката на републиканската пътна мрежа. Този бюджет е на Агенция "Пътна инфраструктура" и задачата е с тези пари да се поддържа тази мрежата да се поддържа в добра кондиция. Имаме магистрали, републикански пътища и общински такива. Поддръжаката им е разделена на две. Магистралите и републиканските пътища са ангажимент на АПИ, общинските са ангажимент на съответните общини и областни управи. Ангажиментът на АПИ и съответно на МРРБ е да се грижи постоянно, 365 дни в годината за поддръжката на магистралите и републиканските пътища", заяви още Комитова.