Златка Петева, АПИ: Тунел "Железница" на АМ "Струма" ще е готов до средата на годината
Участъкът от лот 3 на АМ „Струма“ е разделен на няколко подучастъка. От Благоевград до Крупник, първият подучастък е построен и въведен в експлоатация през 2019 г. Следват 500 метра малък подучастък, в който е регистрирано свлачище, което тепърва ще се укрепва. По време на строителството се е появило то. Там е спряно строителството. Трябва да се направи проектиране за укрепване на свлачището. Този проект е изготвен и е на финална фаза за одобрение в АПИ. Следващите стъпки са за разрешение на строителство в свлачищните райони и подаване на документацията към МРРБ. Виждаме в следващите два месеца да сме готови с проекта, така че да отговаря на изискванията на ЗУТ. Самото укрепване ще отнеме доста време. Разрешението за строеж можем да го получим през април или май. Имаме една година за укрепване на свлачището. Това стана ясно по време на работна среща на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов за развитието на пътния сектор.
"След това е моста преди тунел Железница. Остава да се довършват последните 80 метра, които са засегнати от свлачището. Самият мост е завършен. Само една част от 80 метра не е готова заради свлачището. Следващият участък е тунел "Железница". Той е прокопан и има сериозен напредък. На 85% е готов. До средата на годината той ще бъде завършен. Следва един малък подучастък след тунела. Там има регистрирано свлачище. Не е в големи размери. Очаквам в края на годината да се справим със строителството", съобщи Златка Петева от АПИ.