Новини

СОС ще гласува отпускането на 12,8 млн. лв. за строителството по разширението на третата линия на метрото от „Хаджи Димитър“ до жк „Левски“

Столичен общински съвет ще гласува на предстоящата сесия в четвъртък отпускането на 12,8 млн. лв. за стартирането на строителните дейности по разширение на третата линия на метрото в участъка от жк „Хаджи Димитър“ до „Левски“. Средствата трябва да бъдат предоставени през първото тримесечие на годината с оглед на завършването на участъка до 2026 г. Участъкът е с дължина 3 км и 3 метростанции и преминава покрай ж.к. „Хаджи Димитър“, Производствена зона Хаджи Димитър, ж.к. „Сухата река“, кв. „Левски“ и ж.к. „Левски“. Общият брой на живеещите и работещите в горепосочените части на града е около 90 хил. души. В по-голямата си част, трасето е разположено под южното пътно платно на бул. „Владимир Вазов“ или успоредно на него. Метростанциите са ситуирани както следва: най-близката до действащото трасе на линията – МС „Стадион Георги Аспарухов“ е разположена под южното пътно платно на бул. “Вл. Вазов“, на кръстовището на булеварда с ул. „Васил Кънчев“ и ул. „Река Велека“, до едноименния стадион в кв. ж.к. Сухата река. Метростанцията има голям вход с 3 ескалатора от страната на стадиона. Следващата - МС “Тракия“ е разположена източно по бул. „Вл. Вазов“, на кръстовището му с ул. „Витиня“ до южното платно на булеварда, като западните входове на станцията са свързани със съществуващия подлез под булеварда, до ул. „Слатинска река“ и ще обслужват плътнозастроените части с жилищни блокове на ж.к. „Сухата река“ и ж.к. „Левски“, а северният и източният вход ще обслужват съответно индустриалната зона и жилищните райони около ул. “Рилска обител“. МС „Вл. Вазов“ е разположена под северното пътно платно на бул. „Вл. Вазов“, в района на кръстовището му с ул. „Станислав Доспевски“, между ж.к. „Левски – В“ и ж.к. „Левски – Г“. След метростанцията има 180 м изтеглител с 4 коловоза, над които е разположен буферен паркинг за автомобилите навлизащи от източната част на столицата по бул. „Вл. Вазов“. Строителството на участъка включва реконструкция на засяганата инженерна инфраструктура, изграждане на конструкциите на метростанциите и тунелите - в т.ч. изкопни работи, укрепване на изкопите с масивни стоманобетонни стени включвани в конструкциите на съоръженията, изграждане на вътрешните стоманобетонни конструкции на метростанциите и пристанционните съоръжения, изпълнение на релсови пътища и контактна мрежа, електроподстанции и външни връзки за захранване на трасето от градските ел. подстанции, ел. мрежи, системи за управление, безопасност и комуникации /6 системи/, архитектурни работи в метростанциите - довършителни работи в служебните помещения за разполагане на оборудването на системите за управление и функциониране на метрото и представителни части на станциите - входове, подлези, входни вестибюли и перонни участъци, възстановяване на терена и околното пространство след завършване на строителството и единични, комплексни изпитвания и въвеждане в експлоатация. Предвидено е строителството на метростанциите да се извършва по така наречения полуоткрит /Топ даун/ метод - две от тях и по открит метод-метростанцията в ж.к. “Левски“. Тунелите в по-голямата част от трасето ще се строят по Нов австрийски тунелен метод, а в участъка между първата и втората метростанция в ж.к. „Левски“ - по открит способ. Системите за диспечерско управление, безопасност за движението на влаковете (СВТС) и функциониране (електро с подстанции, вентилация, комуникации и др.) са изцяло съвместими с тези на изградения през 2016-2020г първи етап от линията. За повишаване на безопасността на пътниците всички перони на станциите са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми перонни преградни врати с височина 1,6 м. През тази година се очаква да започне строителството и на частта от „ул. “Шипка -кв. „Гео Милев-ж.к. „Слатина – София Тех Парк/Зала Арена армеец - бул. „Цариградско шосе“ Кметът на Столична община Йорданка Фандъкова трябва да стартира преговори с ЕИБ за осигуряване на средства за съфинансиране дялът на Столична община за изпълнението на проект „Проектиране и строителство на разширение на метрото в София, Линия 3.