Христо Климентов, управител на „Глобал Меншън“ ЕООД: Новият сайт на в. „Строител” отговаря на последните световни стандарти
Изданието на КСБ ще има и новинарски Viber канал
Изданието на КСБ ще има и новинарски Viber канал
Г-н Климентов, вестник „Строител“ отново се довери на Вашата фирма за изработване на новия интернет сайт на медията. Разкажете ни с какво се различава новата визия?
Първо искам да благодаря на изданието за поредната възможност да работим по визията на уебстраницата. Със сигурност мога да заявя, че новият сайт на в. „Строител“ отговаря на последните световни стандарти в областта. Изцяло променен е интерфейсът му, като използвахме всички новости в уебпрограмирането, по които се правят международните новинарски сайтове. Чрез прилагането им сега интернет порталът на в. „Строител“ има модерна визия, която позволява при отварянето на сайта от десктоп машина или мобилно устройство да се видят най-важните новини и акценти от деня.
Едно от основните предимства на новата уебстраница е, че тя вече е много по-бърза. Зарежда се буквално за няколко секунди. До този момент се използваше платформата WordPress, но ние променихме това. Нашият екип написа код на страницата за нуждите на изданието, което прави сайта на в. „Строител“ уникален. Искам да подчертая, че кодът е напи- сан изцяло от нас. Той позволява много бързо да се отстранят евентуални проблеми при работата. Отговорно мога да за- явя и че www.vestnikstroitel.bg е структуриран така, че да е еталон за новинарски сайт. Доказателство за това е, че Google го възприема изключително добре, особено поради факта, че е отлично настроен към социалните мрежи и другите търсачки. Освен че е лесно откриваема, уебстраницата изпълнява и най-новите критерии за разчитане от световните търсачки.
Всички новинарски сайтове се борят тяхната скорост да е достатъчно бърза, за да бъдат показвани на по-челни места в търсачката на Google. В момента вестник „Строител“ е на първите места и не отстъпва в класациите, защото според конзолата на платформата той се индексира на всеки час, а това е много добре. В България има много новинарски сайтове, които се индексират на няколко дни.
Уебстраницата на изданието на КСБ премина успешно и всички тестове в Google Publisher и е одобрен за приемане в Google News. Вестник „Строител“ и преди ъпгрейда присъстваше там, но с промяната във визията ние отново кандидатствахме за достъп с идеята новините в него да са достъпни за целия свят, и то в рамките на секунди. До края на седмицата потребителите от всички точки на земното кълбо ще могат да го видят в категорията новини в Google. Това със сигурност ще спомогне за набирането на много нови по- следователи.
По отношение на конкретните визуални промени важна новост е, че в най-горната си част сайтът разполага с червена лента, на която се генерират най-четените новини от деня. Така потребителите лесно се ориентират коя е най-актуалната информация. Основ- ните новини също се генерират по различен начин – за целта създадохме слайд меню за този раздел. Рубриките „КСБ“, „Интервю“ и „Тема“ са позиционирани на ново място. Смятам, че и те са много по-лесни за намиране и като цяло читателите бързо могат да се ориентират в инфраструктурата на самата страница.
Тъй като освен изключително интересни статии, касаещи строителния бранш и КСБ, екипът на в. „Строител“ винаги информира своите читатели за всичко важно, което се случва не само у нас, но и по света, създадохме отделно поле на сайта „На живо“, за да се излъчват най-актуалните събития. То заема специално място и позволява лесно да се проследява живата връзка.
На по-централна позиция са изместени и някои от най- четените категории, като например съвместната рубрика на в. „Строител“ с Националното сдружение на общините в Република България - „Общини: Кметовете говорят“, както и „ОП на КСБ“ и „Специален гост“.
Всичко е направено така, че да е много по-достъпно, бързо за навигиране, което ще мотивира читателите да останат по-дълго време на страницата на изданието.
Помислили сме и за рекламата. Настоящият дизайн на уебстраницата е разработен така, че да предлага повече места за реклама. Сега има над 5 различни позиции, на които фирмите могат да представят своите продукти. Тяхното ситуиране визуално е по-приятно и едновременно с това потребителите ги виждат веднага, без да се затормозяват. Със сигурност избрахме правилната стратегия и тя ще генерира много повече импресии на самите ре- клами. Също така специално за нуждите на сайта бе инсталирана Google платформа за управление на рекламните банери.
Какви бяха предизвикателствата при създаването на новата визия?
Много е важно да се отбележи, че медията е доста четена и нямаше как да спрем дори за ден сайта, за да може да се прелее базата данни. Направихме това в движение, като обемът, който прехвърлихме, не беше никак малък. Имаше около 350 000 новини и публикации, говорим за различни видове – статии, интервюта, специални гости и т.н. Реално погледнато, дори цифрите са по-големи, защото тези новини в базата данни се презаписват. Сами разбирате колко много информация е това и ние направихме всичко необходимо да я защитим. Това е историята на строителния бранш в последните близо 13 г. Както казах, сайтът е бил дълги години на WordPress, което допълнително затрудни трансфера на данни.
Вече без никакъв проблем читателите на сайта могат да намерят информация за неща, които са се случили например в 2009 г. Да прочетат първите интервюта или да разгледат началните броеве чрез посещение на категорията „PDF Изданиe“.
Прехвърлянето на базата данни се случи по такъв начин, че да няма нито секунда време, в което сайтът да не е активен и да не спира информационният поток към потребителите.
Какви други новости има сайтът на в. „Строител“?
Освен досегашната опция за получаване на информацията чрез абониране при натискане на камбанката в долния десен ъгъл на сайта в момента интегрираме специално създаден за нуждите на в. „Строител“ Viber канал. По този начин новините ще пристигат на секундата на мобилните или десктоп устройства на потребителите. Ще е необходимо само да се абонират за Viber канал. Приложението е изключително използвано в Източна Европа и със сигурност ще предизвика голям интерес, защото са малко новинарските сайтове в България, които разполагат със собствен канал във Viber. Това е допълнител- на възможност за екипа на в. „Строител“ да може да държи читателите си информирани по всяко време на денонощието.
Още една значима промяна на сайта е, че той изцяло ще бъде качен на т.нар. Cloud Network Delivery System, или иначе казано, уебстраницата ще бъде в облачното прос- транство. Това най-вече ще помогне на потребителите с по-слаб интернет или на отдалечено място, като отворят сайта, да се зареди бързо. Тоест на тях няма да им се налага да си поръчват допълнителен интернет или да търсят по-добро място за връзка към него. Използвайки облачното пространство, интернет сайтът на изданието на КСБ ще се зарежда мигновено на устройствата им, което със сигурност ще улесни достъпа и ще направи посещенията в страницата по-приятни.