Новини

Стартира строителството на разширението на третата линия на метрото

Новият участък през район „Подуяне“ ще е готов след 3 години

Стартира строителството на разширението на третата линия на Софийското метро под бул. „Владимир Вазов” в район „подуяне“. първата копка направиха кметът на София Йорданка Фандъкова, председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев и изп. директор на „Метрополитен“ ЕАД проф. д-р инж. Стоян Братоев. На церемонията присъстваха и зам.-кметът на София по направление „Обществено строителство“ инж. Ангел Джоргов, кметът на столичния район „подуяне“ Ева Митова, общински съветници и представители на фирмите изпълнители.

„Започваме изграждането на 3 км през район „Подуяне“ до кв. „Левски Г“. С него след 3 години още 40 хил. души дневно ще имат достъп до найбързия и удобен транспорт“, каза Йорданка Фандъкова и пожела успешна работа на проектантите, строителите и надзора. Тя добави, че след приключването на етапа дължината на метрото ще достигне 55 км и ще има 50 станции.

„Предстоят тежки строителни години, но ние не сме имали лесен участък на метрото. И този няма да е лек, но се надявам след 3 години да се поздравим с още една отсечка”, заяви проф. Стоян Братоев.

Изпълнители на новия участък са „Джи пи Груп“ АД, „Трейс Груп Холд“ АД и „Монолит София“ ЕАД.

Новата отсечка е изцяло подземна. Тя ще има три метростанции - МС „Стадион Георги Аспарухов“, МС „Тракия“ и МС „Владимир Вазов“.

МС „Стадион Георги Аспарухов“ ще е под южното платно на бул. „Владимир Вазов“ до едноименния стадион в жк „Сухата река“. Съоръжението и прилежащия тунелен участък до МС „Хаджи Димитър“ ще изпълни „Джи Пи Груп“ АД.

МС „Тракия“ ще се намира източно по бул. „Владимир Вазов“ на кръстовището с ул. „Витиня“. Метростанцията и тунелния участък до МС „Стадион Георги Аспарухов“ ще построи „Трейс Груп Холд“ АД.

МС „Владимир Вазов“ ще се изгради под северното платно на булеварда в района с кръстовището с ул. „Станислав Доспевски“ между жк „Левски Г“ и жк „Левски В“. Съоръжението и прилежащият тунел до МС „Тракия“ са поверени на „Монолит София“ ЕАД. След последната метростанция ще се изпълни 180 м изтеглител с четири коловоза за смяна на посоката на движение, гариране на топъл резерв, нощувка и преглед на композициите. Ще бъде обособен и паркинг за 110 автомобила.

„Сименс Мобилити“ ще работи по доставката и изпълнението на системите за контрол, управление и безопасност на движението на влакчетата.

„Започваме строителството към „Левски Г“ със средства от бюджета на общината, за да не бавим изграждането, като се надявам Националният план за въстановяване и устойчивост (НПВУ) да бъде одобрен в най-кратък срок. Моят ангажимент към софиянци е строителството на метрото да не спира. Откакто съм кмет, са изградени около 40 км от общо 50-те км метромрежа. Задачата на „Метрополитен“ е строителството, а моята – финансирането“, посочи още кметът Фандъкова. Тя припомни, че метроучастъците на третата линия през „Подуяне“ и „Слатина“ са били заложени за съфинансиране от НПВУ. „За съжаление правителството реши да изключи от Плана метрото през „Слатина“. Ангажиментът, който поех пред софиянци, когато станах кмет, е строителството на метрото да не спира. Не беше лесно да осигурим финансирането. Средствата за участъка през район „Слатина” от 6 км, който искаме да започнем тази година, бяха орязани от Плана. Предстои на съветниците да разглеждат предложението ни за взимане на инвестиционен заем, с който да осигурим старта на дейностите и през „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“, заяви Фандъкова и добави, че правителството се е ангажирало да осигури липсващите средства от държавния бюджет, като първите 40 млн. лв. са заложени в бюджета за тази година. „Очаквам да бъдат гарантирани обещаните средства и за следващите 3 години, защото не можем да си позволим да започнем строителство, което да не завърши“, каза още кметът Фандъкова.

Кметът изтъкна, че метрото променя града и кварталите, през които преминава. По думите й то е не само транспортен и екологичен проект. „Всички говорим, че искаме източните и северните райони на града да се развиват. Това е възможно чрез построяването на добра инфраструктура и тогава инвеститорите се насочват към тези части от града“, заяви Фандъкова. На финала тя се обърна към строителитъе с думите: „Имате едно задължение - да работите не със 100%, а с 200% гаранции за качество и сигурност”.