Валентин Николов: България изостана в развитието на пътната си мрежа
България изостана в развитието на пътната си мрежа и има най-малко магистрали в сравнение с всички останали държави и съотнесено с територията и населението й. В България се стои най-евтино. Според статистическите данни строителството на магистрали е 3 млн. евро на кв. км. В Гърция цената 10 млн. Евро на кв.км, в Словения над 7 млн.евро, Словакия- над 13 млн. евро на кв. км. В България и най-малко средства се отделят за поддръжка. Това каза изпълнителният директор на КСБ Валентин Николов пред БНР. Пътните фирми имат да взимат 720 млн. лв., а строителният сектор има да взима много повече, защото има неразплатени средства по обществени поръчки и от общините. „Разчитаме на на една гаранция от страна на президента, защото това е единствената институция, която сега може да решава проблемите“, коментира още той. Според Николов, страната не трябва да се плаши от избори, защото те са начин за един вид изчистване на обществото. „В последните 15-20 година в България се създаде мощна строителна индустрия, която е национална. За последната година 95% от строителния обем е изпълнен от българските фирми и това е успех, който ние постигнахме със съвместни усилия с политици, експерти и всички. Това е показател, който е най-висок за Централна и Източна Европа. Българската строителна индустрия ще се притече в помощ. За два месеца служебният кабинет трябва да приеме методика за индексация на строителните договори, да се реши проблемът с пътните фирми и да стартира работата на НПВУ. Два месеца не са малък срок и се надяваме това да стане“, коментира още той. Николов изрази надежда, че тенденцията ще се обърне и обществото ще търгне в друга посока на развитие.