Новини

Пуснаха в експлоатация 7,5 км отсечка от пътя Мездра – Ботевград

Български спортен автомобил, оцветен с националния трибагреник, пръв тества трасето

„Като регионален министър искам да благодаря на строителя, който изпълни своите обещания. Последните месеци работихме съвместно, така че да облекчим максимално движението за българските граждани и да пуснем 7,5-километровата отсечка от пътя Мездра – Ботевград в експлоатация“. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков по време на официалното откриване на трасето. „Служебният кабинет, МРРБ, строителният бранш ценим българското и начина, по който сами можем да си помагаме и да изграждаме необходимата ни инфраструктура“, добави арх. Шишков.

Участъкът беше пуснат за движение с български спортен автомобил, оцветен с националния трибагреник, който да тества трасето. Изпълнител на обекта е обединение „ГЕОПЪТ лот 1“ с участници „Геострой“ АД и „Пътстрой-92“ АД.

Събитието уважиха областният управител на Софийска област Радослав Стойчев, зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Шушков, председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Венцислав Ангелов, инж. Десислава Паунова, член на УС на АПИ, кметове на населени места от региона. От страна на изпълнителя участваха д-р инж. Владимир Вутов, изпълнителен директор на „Геострой“ АД, Доминик Хамерс, изпълнителен директор на „Геотехмин“ ООД, Емилия Илиева, член на Съвета на директорите на „Геострой“ АД, и инж. Александър Велев, изпълнителен директор на „Пътстрой-92“ АД. Ловчанският митрополит Гавриил отслужи тържествен водосвет за здраве и безаварийно пътуване.

На церемонията инж. Йордан Йонов, зам. изп. директор на „Геострой“ АД, призова шофьорите да спазват ограниченията, така че да не се случват пътни инциденти.

Въведената в експлоатация отсечка е част от лот 1, който предвижда модернизация и привеждане на съществуващия I-1 (Е79) Мездра – Ботевград от км. 174+800 до км. 194+122 до габарит на четирилентов път с две обособени самостоятелни платна за движение с по две ленти и с разделителна ивица (Г20). Отсечката представлява над 7 км обходни пътища на населените места Новачене и Скравена. Максималната допустима скорост за движение е 90 км/час.

Готовото трасе на скоростния път включва пътен възел „Новачене“, три мостови съоръжения, два надлеза, инженерни мрежи. Поставено е ново улично осветление, маркировка, ограничителни системи за пътища, шумозащитни екрани и екраниращи устройства за прилепи, изградени са армонасипни стени и площадка за отдих при Скравена. Новопостроеният път ще облекчи трафика от и за Северозападна България, като ще направи пътуването по-бързо и удобно.

„Въпреки проблемите продължава модернизирането на останалата част от трасето между Мездра и Ботевград“, каза още регионалният министър. Арх. Иван Шишков припомни, че са преработени проектите за пет кръстовища, за да бъдат на две нива вместо на едно, както първоначално е било предвидено. „В момента сме на финала и предстои одобряване на подробните устройствени планове. Работи се, строителите не са спрели работа“, допълни той. „Надяваме се да можем да компенсираме процедурно времето и изпълнителите да имат възможността в рамките на около година и половина да завършат строителството в тази част“, каза още министър Шишков.

Лот 1 е с дължина 19,3 км и дейностите по изпълнението му продължават.

След официалното събитие пред медии министър Шишков обясни, че се работи по трасето на пътя Видин – Ботев­град между Видин и Ружинци. На финален етап след взето от Министерския съвет решение са отчуждителните процедури за необходимите за строителството терени в участъка Ружинци – Монтана. „Законът позволява и има обжалвания на оценките за стойността им. В момента сме в съдебна фаза. Очаквам до края на юни да завършат съдебните дела и след това да можем да дадем фронт за започване строежа в тази част“, заяви той.

По думите му определеното трасе между Монтана и Враца е било неподходящо и затова се прави ново проектиране. „Тази отсечка ще остане като последна, но това не означава, че не работим по нея. Всички части от пътя са на различен етап и по всички работим усилено“, коментира той.

Арх. Шишков обясни, че заради необходимост от извършването на взривни дейности в близост до Мездра във връзка със строителството ще се наложи част от пътя да бъде затворен за движение. Прави се необходимата организация, като тя се обсъжда и със строителя. Целта е в минимални срокове да бъдат осигурени добри обходни маршрути.