Новини

Министър Андрей Цеков: Приоритет на България е да се свърже магистрално с всичките си съседни държави

„Справихме се относително добре. Разбира се не мога да отрека трудностите, основно в Северна България - съчетание на обилен снеговалеж, силни ветрове, снегонавявания, които доведоха до затваряне на пътната мрежа в редица области. Основната цел, която трябва да си поставим, е по-добро взаимодействие между редицата държавни органи, които отговарят за управлението на подобни кризи. За да изчистим пътищата е необходимо първо те да са относително сухи, да е спрял снегът, и да са чисти от тежък трафик. Това означава, че трябва да се въвеждат превантивни мерки за спиране на тежкотоварния трафик поне временно, за да се даде възможност да бъдат почистени пътните артерии". Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков в сутрешния блок на bTV.

„Имаше проблеми, свързани с недостатъчна техника, неотговаряща на предвидената в договорите в няколко области. Основните проблеми бяха в областите Плевен и Враца. Те са свързани с интензивния трафик - заради изграждането на магистралата между Ботевград и Мездра, оттам минава целият тежкотоварен трафик“, отбеляза той. От думите му стана ясно, че някои фирми били декларирали, че разполагат с определена техника, но в най-тежките дни на кризата пуснали недостатъчно.

„Санкции ще има. Навсякъде, където има констатирано неизпълнение на договорните отношения. Те се налагат на месечна маса, всеки месец се извършва калкулация на изпълнените дейности", подчерта Цеков.

„Не е невиждана зима. Имаше допълнителни фактори, свързани с дългата есен, голямата листна маса, която не бе опадала и доведе до допълнителни неблагоприятни фактори.", каза той.

„Приоритет на България е да се свърже транспортно, магистрално с всичките си съседни държави. Това е ключът към икономическото развитие“, посочи министърът.

Според министъра е реалистично да имаме път от Видин до Ботевград и магистрала "Струма" през Кресненското дефиле до 2030 година. Засега за "Струма" се предвиждат две трасета, този през самото дефиле според Цеков не е удачен заради защита на биоразнообразието.