Тема

През 2025 г. в. „Строител” влиза в нова дигитална ера с обновен сайт и подкаст

„Код Строител“ – първият по рода си строителен подкаст стартира през март

Емил Христов

Ренета Николова

Дигитализацията е неизбежна стъпка за всяка съвременна медия и вестник „Строител“ не прави изключение. Разширяването на присъствието на изданието онлайн предоставя редица предимства, които утвърждават вестника като Гласа на българския строител. Според актуалните данни на инструмента за анализ на уебсайтове Google Analytics страницата на вестник „Строител“ – www.vestnikstroitel.bg, генерира рекордни посещения през изминалата година. В периода от 1 януари 2024 г. до 31 декември 2024 г. сайтът отчита над 4,5 милиона уникални посетители и 8 700 000 хитове, което прави близо по 360 000 души на месец, или над 18 000 на ден. Само за последните 3 месеца на 2024 г. сайтът на вестник „Строител” отчете огромен читателски интерес. Сред най-четените публикации е статията – „Всеправославният обединител - свети великомъченик Димитрий Мироточиви Солунски“. За дни материалът на доц. д-р Димитър Тюлеков от Правно-историческия факултет на ЮЗУ „Неофит Рилски” генерира над 150 000 прочитания. Над 130 000 души са се запознали и с интервюто на кмета на столичния район „Подуяне“ инж. Кристиян Христов. Повече от 50 000 читатели пък са проследили през нашата страница парламентарните избори в България на 27 октомври, както и президентските в САЩ на 5 ноември. В тези два дни екипът на изданието отрази всичко най-интересно и актуално, като запази традицията да доставя до своите читатели първи информацията за най-важното, което се случва в държавата, а и по света.

Стартираме първия по рода си строителен подкаст „Код Строител“

Вестникът се изправя и пред ново предизвикателство в дигиталната ера, като през март 2025 г. ще стартира първия по рода си подкаст за строителството в България – „Код Строител“. Той ще бъде иновативна платформа, която ще предложи на слушателите и зрителите задълбочени разговори, анализи и вдъхновяващи истории от света на строителството, архитектурата и инфраструктурата. Всеки епизод ще разглежда актуални въпроси и нововъведения в строителството – от устойчиви технологии и „зелено” строителство до модерни строителни материали и дигитализация на строителните процеси. Ще се анализират тенденции, които оформят бъдещето на сектора, като интелигентна инфраструктура, енергийна ефективност и „умни” градове. В него ще гостуват водещи инженери, строителни предприемачи, представители на държавни институции и международни експерти. Те ще споделят своя опит, успешни практики и идеи за развитие на строителния сектор в България и по света. Това ще осигури достъп до ценна информация директно от хората, които движат индустрията напред. „Код Строител“ ще бъде изключително полезен за професионалисти в строителството, като ще предоставя конкретни решения и добри практики за оптимизиране на работата, управление на проекти и внедряване на иновативни технологии. Подкастът ще бъде източник на идеи за развитие на бизнеса, подобряване на процесите и прилагане на устойчиви методи. Освен технически и бизнес теми в него ще се разказват вдъхновяващи истории за успешни проекти, преодоляване на предизвикателства и лични постижения на хора в бранша. Тези истории ще показват какво се крие зад успеха на един строителен проект, пречупено през личната и човешката история, и ще вдъхновят слушателите да търсят нови възможности за развитие. Съдържанието на подкаста ще бъде достъпно за всички в YouTube канала на вестник „Строител“. Това ще позволи на зрителите и слушателите да се информират удобно по време на пътуване, работа или в свободното време. „Код Строител“ ще бъде много повече от подкаст – това ще е място за идеи, вдъхновение и знания. Със своето богато съдържание и ангажиращи разговори подкастът ще даде на слушателите уникален поглед върху строителния бранш и ще ги мотивира да бъдат част от неговото модерно бъдеще.

Обновена визия на сайта

Екипът на в. „Строител” си е поставил като основен приоритет през 2025 г. да продължава да предоставя на своите читатели задълбочена и актуална информация по важни теми, свързани със строителния бранш в България и чужбина, както и да следи най-актуалните новини и събития от обществения и политическия живот в страната. Уебсайтът на вестник „Строител“ ще предложи нова визия и подобрени функционалности. Основен акцент ще бъде поставен върху бързото и лесно достъпно съдържание, съобразено с нуждите на модерния читател. Новият сайт ще е с адаптивен дизайн, който ще осигурява отлично преживяване както на компютър, така и на мобилни устройства. Ключова част от обновлението ще бъде секцията „На живо“, която ще позволява на читателите да следят в реално време важни събития, пресконференции, строителни изложения и представяния на иновативни технологии. Това ще гарантира навременна и достоверна информация за всички ключови моменти в строителния бранш. Това е особено ценно за бранш, в който новостите и промените могат да окажат пряко влияние върху бизнеса. Чрез дигиталните канали „Строител“ ще може да реагира мигновено на актуални теми и събития и ще затвърди позицията си като надежден източник на информация. Освен това сайтът ще включва модерни функции, като push известия, персонализирано съдържание и интуитивна навигация. Това ще даде възможност на читателите да получават най-важните новини и анализи според техните интереси.

Разширяване в социалните мрежи – дигитална комуникация без граници

Социалните мрежи ще бъдат друг важен фокус в стратегията за развитие на вестник „Строител“. Viber групата и Facebook страницата на изданието вече се радват на стабилна аудитория, но през 2025 г. ще се постави силен акцент върху развитието на профилите в X, TikTok и Instagram. Планирани са интерактивни рубрики, видеосъдържание и живи включвания. В TikTok и Instagram ще се публикуват кратки видеоклипове с експерти, които ще презентират най-новите строителни технологии и иновации. В X ще се предоставя бърза новинарска информация и анализи в реално време, докато в Instagram ще се споделят вдъхновяващи снимки и истории от успешни проекти. Всичко това ще направи комуникацията с аудиторията по-директна и по-ангажираща.

Развитие на YouTube канала

Важен елемент от дигиталната стратегия е и развитието на YouTube канала на вестник „Строител“. Каналът ще се превърне в платформа за видеосъдържание, включително видеоверсии на подкаста „Код Строител“, видеорепортажи от ключови събития, интервюта с експерти и анализи на значими проекти. Освен това ще продължим да споделяме специални документални поредици за мащабни строителни обекти, както и образователни видеа за добри практики в сектора. Това ще даде възможност на аудиторията да получава информация по интерактивен и достъпен начин.

Печатното издание – традиция, която продъл­жава

Въпреки сериозния фокус върху дигитализацията през 2025 г. екипът на вестник „Строител“ няма да отстъпи позицията на водещо печатно издание в строителния сектор. Печатното издание на вестника остава основният комуникационен канал на медията и ще продължи да предлага ключови интервюта, задълбочени анализи, професионални коментари и специализирани статии, подготвени с високо качество и професионализъм. През 2025 г. ще концентрираме усилията си към участие в организацията и отразяването на многобройните и разнообразни инициативи, свързани с Годината на строителния техник. Предстои старт на специализирана рубрика в печатното издание, както и работа по подготовката на конкурса „Строителен техник на годината“. Все така отговорно ще отразяваме актуалните теми в строителството, добрите практики, успешните проекти и иновациите в сектора. Изданието ще продължи да бъде надежден източник на достоверна информация за професионалистите в бранша.


Ренета Николова, прокурист и главен редактор на в. „Строител“:

Работим за най-доброто съчетаване на традиционното и новото, целта е да сме максимално полезни на бранша

Стартираме 2025 г. с амбициозна стратегия за дигитално развитие на вестника и нови рубрики в печатното издание. КСБ обяви 2025 г. за Година на строителния техник и в. „Строител“ има важна роля за популяризирането на инициативата и провеждането на всички събития, с които ще бъде отбелязана. По кампанията ще работим съвместно с ОП Пловдив и председателя на областното представителство и член на УС на КСБ Пламен Иванов. Слагаме началото на специална рубрика в печатното издание, като първият ни гост ще е инж. Христо Димитров председател на КС на Камарата и започваме подготовка за конкурса и годишните награди. Усилията на екипа са насочени към стартирането на подкаста „Код Строител“ и очакваме голям интерес към него. Наред с оптимизирането на сайта и социалните ни мрежи подкастът разширява портфолиото на медията, това е крачка напред в нашето дигитално развитие. Целта е да сме максимално полезни на Камарата, бранша и строителните фирми, а също така и на институциите, нашите партньори и на всички потребители на строителния продукт. От февруари подновяваме и провеждането на срещите в страната на бранша и местната власт, които КСБ, вестник „Строител” и ОП на КСБ организират съвместно. С новите дигитални възможности, които въвеждаме, ще допринесем за по-широкото отразяване на тези доказали се вече като много важни за бранша по места събития. Очаквам 2025 г. да е успешна за вестника, Камарата и строителния сектор и да се справим с всички предизвикателства.