Новини

Министър Иван Иванов за строежа на магистралата Русе - Велико Търново: Целият процес по строителството ще бъде абсолютно прозрачен

"От днес започва разглеждането в парламента на законите за държавния бюджет, за бюджета на ДОО и този на НЗОК. Изключително важна седмица, която поражда и много възможности за всякакви политически спекулации, твърдения и атаки към мнозинството и кабинета. Сутринта господата Петков и Цеков наведоха някои твърдения, адресирани към този кабинет, които твърдения, като оставя настрана психо-морфологичния и лингвистичен аспект на политическия им наратив трябва много ясно да бъдат адресирани към отговорните лица, за да бъде отговорено ясно на обществото и да бъдат разсеяни всякакви спекулации, ако има такива. Става въпрос за твърдения за корупционни надценки в процедурата за АМ Русе – Велико Търново. Това е изключително важен проект от национално значение, който има значимост отвъд границите на Република България. Това е вертикален коридор и ние трябва много внимателно, не само заради достойнството на този кабинет, да посочим всички проблеми , свързани с него и да разсеем всякакви форми на манипулация", заяви премиерът Росен Желязков на заседание на Министерски съвет.

"Няколко неща са важни да бъдат известни на обществеността. Целият процес по строителството на този участък ще бъде абсолютно прозрачен и всеки, който желае може да даде своята експертна оценка. Няколко неща трябва да са ясни. Първо това е един от най-сложните участъци за строителство в тази част на България – в Дунавската равнина, защото това е един от най-тежките възможни райони за строителство. Ще се изграждат три тунела с обща дължина над 2 км, няколко моста с височина на стълбовете над 30 м, общо дължината на виадуктите, които ще се изградят в този участък са 9 км. Заложено е строителство на редица подлези и надлези, подпорни, укрепителни стени, дълбоки изкопи и високи насипи. В Дунавската равнина са льосови почвите и е изключително сложен теренът. Заложени са няколко пътни възела, които да осигурят директни връзки в най-натоварените направления , като приблизителната дължина на връзките на възела е над 10 км. Изключително е скъпо строителството. Процедурата, която АПИ пусна за избор на изпълнител е реално заварена от нас. Във времето цените се повишават", каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов.