Кметът на СО Васил Терзиев даде старт на същинския конкурс за избор на главен архитект
Кметът на Столичната община Васил Терзиев даде старт на същинския конкурс за избор на главен архитект на Столична община. Това беше първата стъпка от конкурса за главен архитект на Столична община, обясни Терзиев пред журналисти. Надпреварата ще се състои в три стъпки - тест, практически изпит и интервю. Тези, които преминат първата фаза, тоест отговорят правилно на минимум 22 въпроса, ще преминат на втора фаза от конкурса, която е свързана с решаване на казуси, обясни Терзиев. Накрая ще има интервю с кандидатите, на които ще им бъдат задавани едни и същи въпроси, като по този начин ще запознаят комисията с техните виждания, добави той. Конкурсът ще бъде предаван на живо, като по този начин софиянци ще бъдат запознати и ще участват индиректно в него, посочи Терзиев. По думите му най-важната част от конкурса е именно последната част - интервюто. Кметът обясни, че чрез него целят да проверят знанията на кандидатите, уменията им да решават казуси, както и вижданията им, за това как по-добре да работи администрацията. Терзиев уточни, че до края на месеца трябва да са приключили и трите фази от конкурса, а до април - да е взето решение от комисията. Членовете на комисията изтеглиха общо 30 въпроса, които бяха разпределени в три варианта на тест. Във всеки от вариантите има по 25 въпроса, свързани със Закона за устройство на територията (ЗУТ), а пет – с администрация на Столична община. В 13:00 часа ще започне тестът, тогава ще бъде изтеглен и един от трите варианта за тест, който ще решат кандидатите. Изискванията към длъжността "главен архитект" на Столична община, на които трябва да отговарят кандидатите, включват завършено висше образование, с минимална образователна степен – "магистър", да имат придобита пълна пpoeĸтaнтcĸa правоспособност или необходимия стаж за придобиването ѝ и дa имaт минимум пет гoдини пpoфecиoнaлeн стаж в държавна, oбщинcĸa администрация или частна структура. Конкурсната комисия е съставена от седем члена. Те проведоха две заседания за преглед на предоставените от кандидатите документи. На първото си заседание комисията направи първоначален преглед и техническа проверка дали кандидатите отговарят на изискванията за длъжността, като единодушно взе решение да се даде възможност на пет от тях да допълнят липсващи документи в подкрепа на кандидатурите им.