Новини

Над 60 общини подадоха проекти за подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса

Шестдесет и две общини подадоха проекти за преструктуриране и подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса по подприоритет 1.1 „Ефективна структура на държавната администрация" на Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК). Финансирането, което могат да получат местните власти е между 50 000 и 200 000 лв., като предвидените средства по подприоритет 1.1. са 5 млн. лева. Ако одобрените проекти са повече, е възможно този лимит да бъде увеличен. Интересът на представителите на общини беше голям и в инфомационните дни проведени през месец март в София, Пловдив, Бургас, Варна, Ловеч и Враца взеха участие близо 200 представители на общински администрации. По подприоритет 3.2 „Стандартна информационно-комуникационна среда и оперативна съвместимост" ОПАК ще финансира дейности за изграждане на информационно-комуникационни системи, за разработване и внедряване на нови модули към съществуващи информационни системи, за разработване на анализи и програми за развитие на националната инфраструктура за пространствена информация. По този приоритет кандидатстваха 17 централни администрации, като общият бюджет на процедурата е 7 млн. лева, а проектите трябва да са на стойност над 100 000 лв. Това са първите процедури по тези подприоритети съответно за общини и централни администрации от началото на Оперативна програма „Административен капацитет" през 2007 година. С финансирането на тези проекти ОПАК ще подпомогне  реформата в местната администрация и ще ускори процеса на изграждане на електронно управление в страната.