Ремонтите на проблемните пътни съоръжения ще продължат около година и половина
Ремонтите на проблемните пътни съоръжения по магистралите „Тракия” и „Хемус” ще продължат по-дълго от очакването. Мислехме, че те могат да се извършат за един сезон, но се оказа, че ремонтите на едно дефектно съоръжение ще продължи около година и половина. Участъците няма да бъдат затваряни, но движението ще бъде пренасочвано, като движението ще бъде затруднено само в разстояние около 500 – 600 метра. Това коментира в сутрешния блок на телевизия България он ер инж. Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). Той обясни, че в момента над 20 документации за ремонт на виадуктите по магистралите „Тракия” и „Хемус” са продадени. Условията, които поставихме не са много високи, като най-важното е изпълнителя да е изградил поне едно голямо пътно съоръжение, каза Лазаров. Председателят на УС на ресорната агенция обясни още, че инженерите от Университета за архитектура, строителство и геодезия изследват съоръженията, за да дадат точно предписание какво трябва да се направи. За автомагистрала „Тракия” Лазаров обясни, че ремонтът на Лот 2 вече приключи и участъкът се приема от комисия. Той ще бъде пуснат на 1 юли. За летния сезон ще има 32 км нов участък. Районът между Стара и Нова Загора ще бъде прескочен. Надяваме се гръцката компания да успее да направи и Лот 3 по-рано и той да бъде пуснат с 3 месеца по-рано, коментира още Лазаров, като допълни, че компанията изпълнител прави всичко възможно да се справи по-скоро с проблемния участък, където се налага преасфалтиране. До края на юли ще бъде отворен и Лот 4 – до Петолъчката, което е още 17 км. Това е голямо облекчение за пътуващите, защото пътят до южното Черноморие ще бъде съкратен с около час и половина, коментира още експертът. За ремонтите по второкласните и третокласните пътища Лазаров обясни, че вече е приключен първият етап. Имахме прекратени договори, което създаде затруднение, но строителството вече продължава, каза още той. Усилено се работи и по Лот 1 и Лот 4 на автомагистрала „Струма”. Вече върви и проектирането на Лот 2 от същата магистрала. Очакваме края на 2014 г. да имаме много бърза магистрала до Благоевград и от Сандански до Кулата. Реално магистрала Струма ще бъде готова 2017 г., защото на Лот 3 ще бъде изграден 15 км тунел, което ще затрудни строителството, допълни още председателят на АПИ. Относно промените в Закона за движение по пътищата инж. Лазаров, коментира, че не очаква да се увеличат тежките пътни инциденти заради увеличението на позволената скорост по автомагистралите. Той даде за пример предходното увеличение на скоростта от 120 на 130 км, защото статистиката тогава е отчела трайно намаление на тежките пътни инциденти. Законът трябва да влезе в сила това лято.