Отварят фронт за работа по новия път Кърджали – Подкова
Да вдигнеш трегера , да изпукат въжетата, да настръхнеш при мисълта, че скоро гредите ще бъдат положени върху него, а после идва ред на пътя, за който си създал солидно укрепление, това е голямо изживяване. Така каза управителят на фирма „Устра – Мостремонт“ инж. Слави Славов, предвкусвайки скорошното приключване на моста на Читак дере по трасето на новостроящия се път Кърджали – Подкова, съобщи Нов живот. В сряда екипът ни видя как работниците от бригадата на Еркан Мюмюн подготвяха основите за фундамента. Газеха във вода до колене нищо, че помпата работеше непрекъснато. Като изградим последните колони, което вероятно ще стане към 16 август, и ако до 4-5 дни от „Интегрирани пътни системи“ направят насипа, между 20 и 25 август ще вдигнем трегера и можем да редим гредите. Това съоръжение сме го започнали на 31 май и на 1 август виждате какво е. Работниците на Еркан го издигнаха за 2 месеца, а техни колеги го правят за 8. Съоръжението е с дължина 100 метра и височина около 11 м. Работи се при много тежки условия – кал и вода. Истина е и друго, че не останаха професионалисти в България, които могат да строят като тях, заяви инж. Славов. Отварят фронт за работа по новия път Кърджали Подкова С бригадира се познаваме от 32 г. Работим от времето, когато се започна магистрала „Тракия“ в района на Траянови врати. Правили сме съоръжения при Сушево, надлеза недалеч от завод „Орфей“ в Кърджали по пътя за Момчилград, наше творение е и този по пътя за село Груево. Но моята гордост е новият мост на река Арда, казва инж. Славов. Под негово ръководство и отново с бригадата на Еркан Мюмюн бе направено преди 5 г. и разширението на ВЕЦ „Студен кладенец“. Фирма „Устра – Мостремонт“ е работила и по пътя Подкова – Маказа, а после и по отстраняване на свлачището там. Сега отново сме тук, каза инж. Славов преди да потегли към Саръери дере, където се издига поредното мостово съоръжение. Искаме да изпреварим застудяването, обясни той. Наскоро директорът по строителството на водещата фирма „Интегрирани пътни системи“ инж. Гинка Маринова каза, че по новостроящия се път Кърджали – Подкова се работи на 6 места едновременно – на Джебелска река, Читак дере, Саръери дере, Голямата река, Върбица и Безименното дере, и на двата надлеза при селата Градинка и Загорско. Усилено се работи по трасето след село Градинка за Подкова по левия бряг на река Върбица. Машините разчистват мястото при Бялата скала, както го наричат местните хора. По-голяма част от пътя вече е трасирана, целта е да го отпушим, за да продължим нататък, заяви инж. Маринова.