Новини

Създаваме бранд „България” с 2,8 млн. лв. по ОПРР

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ще усвои малко над 2,8 млн. лв. по Оперативна програма „Регионално развитие” за разработване на стратегия за бранд „България”. Парите ще бъдат усвоени изцяло през втория програмен период, защото продължителността на проекта е 24 месеца. Крайната цел на проекта е да бъдем възприети като атрактивна туристическа дестинация, предлагаща разнообразен и висококачествен туризъм. Именно поради тази причина като крайни бенефициенти са посочени заетите в туризма и общините като субекти, които инвестират в туристическа инфраструктура. „В момента има разработени 3 графични проекта, които ще бъдат тествани, а се надявам да бъдем готови с предварителните резултати до средата на следващата година”, заяви зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето на проекта. Той допълни, че целта е да се разработят регионални туристически брандове като част от общ национален бранд „България”. Представителят на проекта Юлиян Добрев заяви, че е бил създаден многопластов индекс, с който са оценени всички потенциални пазари. Числови резултати няма, но индексът е дал съвсем ясен отговор кои са държавите, на които основно разчита българският туризъм, и това са Германия, Великобритания, Румъния и Русия. Според индекса високоприоритетни за нас са и посетителите на страната ни от Гърция, Украйна, Чехия, Полша и Холандия. Юлиян Добрев направи и една негативна констатация. В рамките на проекта са изследвани и съпоставяни възможностите на страната спрямо конкурентни дестинации в 15 вида туризъм, от което е станало ясно, че не сме водеща дестинация в нито един от тях. Това е и една от причините да се опитаме да наложим бранд „България”, който трябва да създаде предпоставки за увеличаване разпознаваемостта на отделните региони в страната. Целевите групи, които ще обхване проектът, са туристическите сдружения и българските и чуждите туроператори. Ще бъдат привлечени и хотелиери и ресторантьори.