Водният цикъл на Враца влезе във фаза строителство
С първа копка министърът на околната среда и водите Нона Караджова и кметът на община Враца инж. Николай Иванов дадоха старт на строителството по „Интегриран проект за водния цикъл на Враца”. Той се финансира по Оперативна програма „Околна среда 2007-2013 г.” и е на стойност повече от 136 млн. лв. Проектът предвижда разширение на канализацията с близо 46 км и около 77 км рехабилитация на водопроводната мрежа. Предстои и пълно обновяване на пречиствателната станция за отпадни води с капацитет 94 хил. еквивалент жители, както и строителство на нови и ремонт на стари сгради. Ефектът от проекта цели опазване на околната среда и на река Дъбника, предотвратяване загубите на вода и свързване на 100% от населението към градската канализация. „Нашият проект е най-големият по ОП „Околна среда” за периода 2007-2013 г. Той със сигурност ще превърне Враца в един модерен европейски град със съвременна ВиК инфраструктура и ще окаже изключително влияние върху развитието му в бъдеще”, каза кметът на общината. Министър Караджова отбеляза, че случващото се е резултат от добрата работа между местните и централните власти. Министърът по еврофондовете Томислав Дончев определи проекта като „рекордьор по редица причини”. „Това е първият голям одобрен проект във водния сектор. Той е един от най-мащабните и най-сложните, но и един от най-закъснелите. Искам обаче да пожелая проектът да отбележи още един рекорд – да бъде първият завършен и най-качественият”, каза Дончев. „След няколко години Враца ще бъде съвсем различна. Тук се реализират редица екологични и социални проекти. Ремонтът на пътя Мездра - Ботевград, който ще започне пролетта, ще даде възможност за сериозни инвестиции в града. Изграждането на инфраструктурата ще създаде допълнително работни места и ще повиши потреблението, което ще се усети от всички.” Това отбеляза социалният министър Тотю Младенов. На събитието Иван Мирински - управител на консорциум „Воден цикъл 2011”, отбеляза: „За нас е изключителна чест да участваме в проекта. Ще дадем всичко от себе си, така че да се гордеем след завършването му. Всъщност започваме от тук, където е първата копка, като графикът за изпълнение предполага на 6 места едновременно да се изпълняват 6 различни улици. Групите са двойни, ще се работи върху канализация и водопровод, за да може обектите да вървят успоредно и след това да се възстановяват улиците”. Ръководителят на проекта инж. Димитър Димитров отбеляза, че изграждането на новата подземна инфраструктура в града е очаквано от жителите в продължение на повече от 20 години. От думите му стана ясно, че минималната гаранция, която производителите дават за новите водопреносни и канализационни съоръжения, е 50 години.