Две обединения са класирани за строителството на част от метрото
Предвижда се обектът да бъде завършен за 24 месецаНиколета Цветкова Две обединения са класирани на първо място за строителството на две обособени позиции от продължението на метрото до Бизнес парка. Това стана ясно от официално съобщение на възложителя „Метрополитен”.
Позиция 1 предвижда работа от 2 км по трасето от метростанция 13, за която е класирано „Метро Билд Младост”. „Геометро Б.П.” е поставено на първо място за изграждането на втората позиция до спирка 16, намираща се при Бизнес парка в „Младост 4”. Двете обединения получават съответно 100 и 98,63 точки. Участниците са класирани според получената комплексна оценка по предварително обявения критерий „икономически най-изгодна оферта”. За изпълнението на дейностите „Метро Билд Младост”, което включва „Джи Пи Груп“ ООД, „Станилов“ ЕООД, „Инженеринг груп 04“ ЕООД и „БИАС-М“ ЕООД, предлага 53 899 104,98 лв., а „Геометро Б.П.”, съставено от компаниите „Геотехмин“ ООД, „Геострой“ АД и „Метропроект България”, е с оферта 31 489 458 лв. „В момента тече периодът за обжалване”, обясни инж. Стоян Братоев, изп. директор на „Метрополитен”, и допълни, че докато не завърши процедурата, тя не може да се коментира. Изграждането на трасето се финансира от Оперативна програма „Транспорт”.
Класирани участници в процедурата за позиция 1 са и компаниите „Стройинжект” АД и „Доуш Иншаат ве Тиджарет” АД, които получиха съответно 99,72 и 95,55 точки с ценови предложения от 54 171 495,89 и 57 928 869,44 лв. Второто място в класацията за позиция 2 е за „Адвал”, която получава 97,22 точки, като предлага цена за изпълнение 32 945 317,15 лв. На трето место се нарежда сдружение „Метро Витоша 2012” с 92,53 точки и оферта 36 439 998,99 лв. След него с 87,86 точки се нарежда обединение „Метро Бизнес парк”, което дава стойности на проекта от 38 741 772,93 лв. Обединение „Галчев Асигния переда 4” е класирано на 5-о място с 82,20 точки, а на 6-о със 73,85 точки е „Консорциум Порр метро Бизнес парк”. Срокът за изпълнение на обекта е 24 месеца.
По-специфичното при изграждането на метрото в участъка към Бизнес парка е, че основно ще се строи по открит начин. Възможно е работата да се извършва по нов австрийски метод и милански способ, като условието е това да се прави без цялостно спиране на движението по бул. „Ал. Малинов”. В участъка към Бизнес парка и до летището са общо близо 8 км, като по трасетата трябва да бъдат направени 7 метростанции. Избраният изпълнител трябва да подготви работен проект на базата на технически проект в частите: конструкции; архитектурно-строителна; релсов път и контактна релса; водоснабдяване и канализация; отопление, вентилация и климатизация; електромеханична част, в това число доставка и монтаж на технологично оборудване, транспортна автоматика, диспечерско управление и слаботокови системи до цялостно завършване на участъка и въвеждането му в експлоатация. Предвиждат се преустройствата на инженерни мрежи, засегнати от строителството и проектирането и изграждането на наземната инфраструктура над трасето на метрото. Както досега, заедно с метрото ще се възстановява и прилежащата инфраструктура.
Според експерти всеки конкретен случай ще се нуждае от конкретно решение. И това трябва да се предвиди в проекта, който се подготвя, преди да започне строителството. Контролът на изпълнението не се влияе от начина на строителството и е задължителен без значение дали се строи надземно или подземно.