Продължава строителството на метрото по бул. „Черни връх”
За трасето до Бизнес парка избират изпълнител през априлНиколета Цветкова Подготвя се строителството на още една спирка на втория метролъч, който свързва кварталите „Надежда” и „Лозенец”. Това каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен”, при проверка на работата по подземната железница, свързваща „Цариградско шосе” и летище София. В инспекцията участваха и столичният кмет Йорданка Фандъкова, райони кметове, представители на фирмата изпълнител и надзорната компания. Новият участък Проектирането на трасето между бул. „Тодор Каблешков” и ул. „Сребърна” в „Лозенец” трябва да приключи до 15 април. След това ще стартира подготовката на тръжните документи, а в края на май или началото на юни - и процедурата за избор на изпълнител. Така в края на годината може да започне и строителството. „Тодор Каблешков“ става много важна южна тангента на София, затова два входа ще бъдат разположени на него, а другите два ще са на ул. „Сребърна“, където има много жилищни блокове”, обясни инж. Братоев. Теренът е нормален и няма да затрудни строителството. Очаква се дълбочината на спирката да е около 5-6 м, а дължината на участъка е 1,2 км. (За сравнение метростанция „Джеймс Баучер”, която в момента е последната от втория лъч, е с дълбочина 26 м.) От нея ще започва тунел, който ще стига до колелото на трамвай 10. В тази част ще се работи изцяло под земята и ремонт на пътна инфраструктура не се предвижда. Наземни дейности ще има само край самата спирка. Трасето ще се изгражда изцяло със средства от общината. Досега финансирането е от Оперативна програма „Транспорт”. Другите разширения В момента се работи по график и без забавяния на общо 6 места по участъка от „Цариградско шосе” до летище София, констатира Фандъкова. Тя допълни, че на втората спирка от разширението, която се намира на кръстовището на булевардите „Искърско шосе” и „Кръстьо Пастухов”, условията са изключително тежки заради високи подпочвени води. Обектът е в непосредствена близост до жилищните блокове. Планира се през есента да бъде завършен и ремонтът на 300 м от бул. „Кръстьо Пастухов”. Характерното за тази метростанция е, че ще има достъп до жп спирка от линията София - Пловдив, която също ще се изгражда сега. Участъкът дневно ще се използва от около 65 хил. пътници. В трасето с дължина 5 км инвестицията е 75 млн. евро.
До дни ще бъдат подписани и договорите за линията от „Младост 1” до Бизнес парка в „Младост 4”. Дължината е близо 3 км с три метростанции. По двете разширения ще работят 5 главни и около 28 подизпълнители. До началото на 2015 г. и двете продължения трябва да бъдат завършени.
Одобрена е документацията за изграждане на бул. „Копенхаген” в частта от „Дружба” до „Цариградско шосе”. През следващата седмица ще бъде обявен и търгът. Зам.-кметът по транспорта Любомир Христов планира среща с живеещите в „Цариградски комплекс”, за да се обсъди проектът. Пробивът на бул. „Копенхаген” през пътния възел на бул. „Цариградско шосе” (автоборсата) до метростанцията в „Младост 3” е включен в Програмата за изграждане и реконструкция на транспортната инфраструктура на София за 2013-2016 г.