9 участници продължават надпреварата за ремонт на два софийски булеварда
Николета Цветкова Системата за предоставяне на 4 вида електронни услуги от Министерството на регионалното развитие вече работи. Това съобщи главният секретар на МРР Климентина Денева на заключителната пресконференция. „С въвеждането на услугите се повишава качеството на обслужване на хората и бизнеса, а това е основната цел на нашата администрация, подчерта Денева. Единственото условие е заявителите да разполагат с квалифициран електронен подпис. Четирите електронни услуги са:
за оценяване на съответствието на строителни продукти и разрешения за издаване на технически одобрения
одобряване на технически и работни инвестиционни проекти за обекти на техническата инфраструктура с обхват и значение за повече от една област и за обекти с национално значение
издаване на разрешения за строеж за обекти на техническата инфраструктура с обхват и значение за повече от една област и за обекти с национално значение
издаване на предварителни разрешения за геозащитни мерки и дейности и за строителство на сгради и съоръжения в свлачищни райони.
В рамките на проекта е разработен и внедрен електронен публичен регистър на издадените предварителни разрешения за строеж в свлачищни райони, който беше демонстриран. Първите три услуги са сред най-използваните и отнемащи най-много време за издаване на разрешения. Електронният им вариант е в полза на гражданите и бизнеса, за услугите ще се заплаща. Четвъртата услуга е безплатна, а от нея могат да се възползват и общини. Подаването на заявление по електронен път ще спести време за потребителите, ще подобри отчетността и прозрачността на предоставянето на разрешения, а броят на обработените документи ще се увеличи двойно за едно и също време. Осигурена е свързаност на системите на всички звена в рамките на МРР чрез изграждане на обща архитектура на вътрешноадминистративните и връзките с потребителите. Разработена и внедрена е структура за използването на вътрешен електронен подпис в рамките на министерството, чрез който документите могат да се подписват, съгласуват и съхраняват в електронен вид, което повишава сигурността на достъпа до информационните архиви. Актуализирани са вътрешните правила за работа на администрацията с електронни документи в съответствие с действащото в областта законодателство. Порталът, през който услугите могат да бъдат заявявани, ще стане достъпен, след като приключи тестовият период на системата. До него може да се стигне и през интернет страницата на министерството.