Емил Христов
Десет са кандидатите за изпълнител за строителството на трасето II-18 Софийски околовръстен път – Западна дъга в участък от км. 0+780 до км. 6+309. Това стана ясно по време на отваряне на офертите на дружествата, провело се в сградата на Агенция „Пътна инфраструктура“. Общата дължина на отсечката е 5,5 км. Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт 2007 – 2013“. Индикативната му стойност е 92 720 268 лв. без ДДС и трябва да бъде изпълнен за десет месеца. Критерият за избор е икономически най-изгодна оферта.
Изпълнителят на обекта ще трябва да изгради три пътни възела – „Стефансон“, „Ломско шосе“ и „Северна скоростна тангента“, а също така и естакада над бъдещия бул. „Стефансон“.
Отворените оферти, по реда на постъпването им в деловодството на АПИ, са на: ГБС „Инфраструктурно строителство” АД; консорциум „ХСП инвест-С3”, в който участват: „Пътстрой Бургас” ЕООД, „СК-13 Пътстрой” АД, „Хидрострой” АД и „АБ Инвест НН” ЕООД; консорциум „Западна дъга 2015”, в който влизат: „Пътстрой-92” АД и „Пътища и съоръжения” ЕАД; обединение „СОП Запад”, от което част са: „Трейс Груп Холд” АД и „Станилов” ЕООД; ДЗЗД „Витоша 2014”, с участието на „Инжстройинженеринг” ЕООД и „Автомагистрали Хемус” АД; „ИСА 2000” ЕООД; консорциум „Страбаг” ДЗЗД – „Страбаг” АГ и „Щрабаг” ЕАД; „Серениссима Коструциони СПА“; ДЗЗД „Европейски пътища”, в което участват: „Джи Пи Груп” ООД, „Автомагистрали Черно море” АД и „Пътстройинженеринг” АД; ДЗЗД „Волуяк 2014”, с партньори: „ПСТ Груп” ЕАД и „Понсстройинженеринг” ЕАД.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение на автомагистрала „Люлин” и е част от коридор номер 4 на Трансевропейската транспортна мрежа, свързваща Видин с Кулата.
В момента се изгражда участък1 от Западната дъга на СОП – път II-18 от км. 59+400 до км. 61+629 и от км. 0+000 до км. 0+780, с обща дължина 3,009 км.