„Почти нищо не е правено по проектите, изпуснати са и имам сериозни притеснения, че може да се стигне до загуба на немалко средства. Визирам суми от порядъка на стотици милиони лева. Проектите са изпуснати и вероятно ще излязат в изпълнение през 2015 година. Визирам лот 4 от АМ „Струма“, АМ „Марица“ и трите големи железопътни проекта“, обясни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски в парламента. По думите му, сега се търси възможност, като другата седмица транспортният министър ще извика всички изпълнители, за да говори с тях и да види какви срокове и допълнителни средства са необходими.
„Относно електронното правителство има стратегия , която е изготвена и ще се опитаме да я напаснем към нашата пътна карта, която дадохме. Ще се опитаме да надградим там и продължаваме в посока разработване на публични регистри, надграждане на съществуващи и през 2016 година, ако се разберем с МВР, електронната идентичност да може да влезе в личните карти на гражданите“, допълни Московски. Той заяви, че от предишното ръководство, 100 милиона лева намаляване на задълженията на дружеството се дължат на 20 милиона капиталов трансфер, оставен от тях от 2012 година, 30 милиона лева капиталов трансфер от 2013 година, 35 милиона лева по схема „Дълг срещу собственост“, разработена отново от екипа на Московски преди да подадат оставка с НКЖИ. „Парите, които излязоха ефективно като оптимизация на подвижен състав и на хора, съкратени от нас, трябваше, когато ги освободихме да им плащаме неустойки и затова финансовият ефект се яви през 2014 година“, посочи Московски.