София-град, Пловдив и Велико Търново вече получават данни от „Пътна полиция“ за регистрираните и дерегистрирани автомобили
Общините в София-град, Пловдив и Велико Търново вече получават данни от „Пътна полиция“ за регистрираните и дерегистрирани автомобили, съобщават от Министерството на финансите. Услугата е пилотна и до края на 2014 г. ще бъде педоставена на всички общини, които ползват използват софтуера за обработка на местни данъци и такси „Матеус“ – общо 206 местни администрации. Програмният продукт е разработен от „Информационно обслужване“ АД по поръчка на Министерството на финансите и се предоставя безплатно на местните власти, припомнят от ведомството. Работата по него стартира през 2009 г. съвместно с експерти от Националната агенция за приходите, Националното сдружение на общините в Република България, представители на експерти от общини. Първоначално проектът стартира с пилотно внедряване в четири общини и впоследствие в още пет. През 2011 г. продуктът е внедрен в 118 общини, след което и в още 88. За развитието, внедряването и поддържането на продукта в общините до момента МФ е инвестирало над 4 млн. лв. В ход е разширяването на централизираната компонента на продукта, която ще позволи онлайн обмен на важна информация към и от общинските администрации, като стъпка към поетапната реализация на услуги на електронното управление. Продуктът не е задължителен за общините като всяка може по своя преценка да ползва друга система, уточняват от ведомството. Припомняме, че възможността „Пътна полиция“ да подава по електронен път данни на общините за регистрациите на автомобили се даде с промени в Закона за местните данъци и такси. Парламентът прие текстовете в началото на декември. Така от следващата година собствениците на моторни превозни средства няма да се налага да ги декларират и пред общинската администрация. Данните ще се подават по електронен път на съответната администрация, тя ще определи размера на данъка и ще го съобщи на данъкоплатеца.