Представяме ви

Христо Климентов, управител на „Глобъл Меншън“ ЕООД: В. „Строител” ще има една от най-модерните интернет страници в България

Сайтът ще е с мобилни приложения за Apple и Android устройства

Г-н Климентов, Вашата фирма беше избрана да обнови дизайна на уебстраницата на в. „Строител“. Какво наложи промяната? В днешно време сайтове се създават на база на изискванията на системите, от които идва трафик. От доста години социалните мрежи са на дневен ред, а търсачката на Google играе все по-голяма роля за това една интернет страница да бъде по-популярна и посещавана. Основният трафик на в. „Строител“ идва от постоянната читателска аудитория и от хора, които се интересуват от строителния бранш като цяло. Нашата стратегия бе насочена към това да увеличим посещаемостта от социалните мрежи и да се покачи органичният трафик. Поради тази причина се наложи да направим козметични промени на визията на уебсайта, като заедно с това подобрихме и функционалността и преструктурирахме базата данни по новите стандарти. Дизайнът е различен, но в същото време няма да стряска потребителите с нещо, което би ги отказало да четат статиите. Скорошна статистика за малкия и средния бизнес сочи, че само 20% от фирмите правят промени по техния сайт всяка година, а едва 5% - ежеседмично. Общото правило е, че на всеки 2 – 3 г. трябва да има обновяване на визията на интернет страницата. В това отношение винаги има какво да се направи. В какво по-конкретно ще се изразяват промените на сайта? Освен различната и модерна визия на уебстраницата специално за Вашето издание ние разработихме и две приложения за мобилни устройства. Едното ще е съвместимо с продуктите, работещи с Android, а другото - с тези на Apple, като те ще бъдат напълно безплатни за сваляне. Благодарение на тях читателите Ви ще имат директен достъп до цялата информация на сайта, ще получават мигновено новините, които ще се качват там. Всичко ще е буквално на един клик разстояние. Самата страница вече ще бъде достъпна от всички мобилни устройства. Нашите наблюдения са, че в днешно време хората все по-често използват телефоните и таблетите си, за да се информират. Също така ще има подобрение на връзката на сайта Ви с Facebook. Знаете, че в България това е може би най-използваният начин на комуникиране. Вече всичко попада мигновено във Facebook - страницата на „Строител“, като статиите и най-актуалните новини на медията. Така по-голям кръг от хора ще имат достъп до съдържанието на сайта. Изработили сме и специално приложение, което ще позволява на всички желаещи по изключително бърз и лесен начин да се абонират и да получават новините на имейл, като кратко съобщение или по друг удобен за тях начин. Сайтът на вестника ще разполага и с нови категории. С оглед на политиката на ръководството на дружеството за по-силно представяне на Областните представителства е въведена нова категория - „ОП на КСБ“. Фирмите ще могат да презентират своята дейност и постижения в друга нова рубрика - „Представяме Ви...“. Всички рубрики ще бъдат лесно достъпни в основното меню на уеб­стра­ни­ца­та. За по-добрата комуникация с читателите ще бъде обновен Форумът към сайта, който ще позволява на всеки свободно да изрази мнението си по актуални за строителния бранш теми. Важно е да отбележа, че уебстраницата ще продължи да бъде на платформата WordPress. Дори CNN използваха дълго време специален дизайн, качен на тази платформа, а и много други големи световни компании залагат на нея. Какви са предизвикателствата да се създаде един успешен сайт в днешно време? Ние обичаме да се съобразяваме с нуждите на нашите клиенти и заедно с ръководството на в. „Строител“ преценихме кое е най-доброто за подобряването на интернет сайта, така че да следва последните тенденции. Предизвикателствата не бяха малко. Медия като в. „Строител“ разполага с огромна база данни, сериозен брой снимки и текстове, които са се трупали през последните 10 години. Това е много ценна информация, която трябваше да бъде запазена, и естествено за нас основен приоритет беше да не се загуби дори 1 MB от нея. Истината е, че можеш да направиш най-красивата страница, с най-добрите функционалности, но ако не знаеш как да прехвърлиш информацията от стария към новия сайт, то ти прекъсваш всички вече изградени връзки с различни търсачки. Съответно по този начин се претърпява една огромна загуба на трафик. Работили сме с много клиенти, които са правили тази грешка. В заключение искам да кажа, че в. „Строител“ ще разполага с една от най-модерните интернет страници в България.