Наука

Компания, която разработва специалитети

Значението на топлоизолационните системи в съвремието ни се превърна във фундаментален фактор в осъществяването на добри и качествени обекти. Производителите на такива системи у нас не са много, особено когато говорим наистина за качество, иновативни продукти и гаранции. В лицето на „Стром 21” ООД обаче виждаме всички тези условия за успешен бизнес. На какво се дължат те и защо тази компания е безспорен лидер в България? Отговорите – от изпълнителния директор Николай Георгиев


„Като производител съществуваме от 1998 г., компанията ни е със 100% частно участие като семейна фирма. Отначало започнахме с 2-3 продукта. Постепенно се развивахме и в момента можем да предложим над 90 продукта в портфолиото си”, разказва за последователното развитие на фирмата Георгиев.
„Стром 21” ООД е фирма, специализирана в производството на сухи строителни смеси, бои, мазилки, термоизолационни системи, и е един от най-големите производители на саморазливни замазки в България. Освен това във фирмата залагат на системите за саниране на стари сгради и въвеждане на мерки за енергийна ефективност чрез подобряване на топлотехническите показатели. Продуктите се правят в три завода. Единият е за сухи строителни смеси, като капацитетът му е 100 000 тона годишно. Той е напълно автоматизиран, в него е вградена една от най-модерните инсталации с интегрирано процесорно управление на дозиране на съставките. Друг завод бе отворен в края на миналата година. Той е за производство на изолация от експандиран пенополистирол и третият е за производство на бои и пастообразни мазилки. С тази стъпка фирмата затвори целия цикъл за производство на топлоизолационни системи.
Николай Георгиев обяснява този ход така: „Очакваме през следващите години да има сериозен бум в санирането на стари сгради. Ние сме готови с конкретни продукти, за да може ценово да отговорим на търсенето, както и да предложим отлично качество.”
„Характерното за нашата фирма е, че разработва специалитети. Ние сме най-големият производител на саморазливни замазки в България. Това е един от най-сложните за производство продукти в нашия бранш. Имаме разработена и серия от специални лепила за плочки - бързи лепила за полагане на тежки плочи и на тежки фасадни елементи. Това е продукт, който много трудно се разработва и произвежда.
В производството на бои и фасадни мазилки на полимерна основа набираме все по-голяма сила, много от продуктите се харесват на българския пазар и добиват популярност. В най-голяма степен става дума за серията „Баумастер”, обяснява мениджърът.
Компанията се е наложила на българския пазар, но търси и реализация в чужбина. В Румъния например продуктите са широко разпространени. Има дистрибутори в най-големите градове – Букурещ, Клуж, Сучава, Тимишоара, Яш и Констанца. „Имаме дистрибуция също в Косово, Македония, Албания и Молдова. Основната ни цел в момента е местният пазар. Искаме да запазим позициите си и да разширим износа”, добавя Георгиев.
Обектите, изградени с материали на компанията, са много. Много са и добрите партньори. По думите на изпълнителния директор за 12 години работа фирмата е доставила продукти за санирането на над 900 сгради: „Това отговаря приблизително на 2 млн. кв. м термоизолации. Устремили сме се през следващите 10 години да удвоим или утроим този резултат, защото ще има бизнес в този сектор. През тази година в Оперативна програма „Регионално развитие” са заложени доста средства за въвеждане на мерки за енергийна ефективност. Много фирми вече кандидатстват по търговете с наши оферти и продукти.”
Конкретен обект, който прави впечатление, на първо място е новостроящата се спортна зала в София. С „Главболгарстрой” АД работим много добре. Всички лепила за плочки в новата спортна зала са доставени от нас. Всички облицовки на осма, девета и десета метростанция също са залепени с наши продукти. Много училища и детски градини са санирани с нашата топлоизолационна система чрез нашия партньор „Енемона” АД. Трябва да споменем и общините Добрич и Червен бряг, които са обновени с наша помощ. В Кюстендил пък доставихме продукти за училища и болнични заведения. Жънем успехи и със саморазливните замазки. Първият ни обект в тази връзка е хотел „Хилтън”, който беше завършен преди 9 години. В Румъния пък сме санирали жилищни блокове, а в Косово сме доставяли материали за грандхотел „Прищина”. Сериозни обекти имаме и в Молдова. Ние успяваме да елиминираме западните доставчици с качество и цена. Като семейна фирма сме с много гъвкава ценова политика. Лесно и бързо се вземат решенията. Конкретно за всеки обект”, разказва Георгиев.
Малко повече за експертите, служителите и възможностите на компанията: „Имаме две лаборатории. В тях сме инвестирали много средства и те са едни от най-модерните в България. Едната е за сухите смеси, а другата - за течните продукти. Непрекъснато обновяваме механизацията си. Имаме технолози, които следят за качеството на произвежданите продукти, разработват и нови. В тази насока работим с много западни партньори. Благодарение на това успяхме да пуснем един революционен продукт на пазара, който се произвежда едва от 7 фирми в Европа. Той е на база алуминатен цимент. В посока на иновативност и въвеждане на нови продукти сме на едно от първите места в страната. Политика на фирмата ни е всяка година да пускаме на пазара по няколко нови продукта. Пазарът просто го изисква. Високотехнологичните материали пестят време и пари в модерното строителство. Нашата цел е да стигнем по-близо до строителите, за да може да им представяме нашите продукти”, казва Николай Георгиев.
Централата на „Стром 21” ООД е в София. В Пловдив, Несебър, Варна, Русе, Велико Търново, Монтана и Благоевград пък има техни представителства. За служителите се правят редовни обучения, за да може кадрите да оказват експертна техническа помощ за всеки продукт във всяка точка в България. Това изгражда отношение и доверие към строителите.
Производителят ни разказа какви са гаранциите на продуктите на компанията: „При изпълнение на големи топлоизолационни системи имаме наш служител, който следи за полагането на компонентите. Това е контрол от наша страна, който не струва нищо на клиента. Искаме да сме сигурни, че топлоизолацията ще се направи добре и ще остане дълго време. Ако инструкциите не се спазват, ние не даваме гаранция. При правилно изпълнение обаче гарантираме 10 години, като реалният живот на топлоизолационната система е минимум 30 години.”
В заключение трябва да кажем, че „Стром 21” ООД не пропуска възможностите, които предоставят оперативните програми и европейските фондове. През 2009 г. от компанията реализираха проект по ОП „Конкурентоспособност”. Ръководителите й имат намерение да кандидатстват и по ОП „Техническа модернизация в предприятията”. Според Николай Георгиев българският производител има нужда от тази помощ, защото един български продукт трябва да бъде направен от добри машини и добра технология, за да бъде конкурентен на европейските и външните пазари.

В следващите броеве на вестник „Строител” очаквайте подробни материали за конкретните иновативни продукти на „Стром” 21” ООД.