Свят и иновации

Да погледнем на света през розови очила

Слънчевите очила придобиват масова популярност през XX в. Първите са продадени от Сам Фостър през 1929 г. на крайбрежната улица в Атлантик Сити. Около 1930 г. въздушните части на Американската армия възлагат на оптичната фирма Bausch&Lomb да разработи високоефективни очила, които да предпазват пилотите от изключително опасните по време на летене слънчеви лъчи. През 1936 г. са изобретени аксесоарите тип „авиатор“. Година по-късно са пуснати на пазара под марката Ray Ban, станала емблематична за слънчевите очила впоследствие. През 1953 г. се появява и знаковият модел очила „Уейфеър“, които се считат за най-продаваните в историята. За популярността на тези аксесоари допринасят рекламните кампании от 60-те години на XX в. и все по-честата им поява в холивудските филми. През 70-те и 80-те години настъпва истински бум в носенето на очила. В наши дни те предоставят толкова удобства и иновации, че използването им далеч не е само въпрос на стил. Макар че дизайнът също не е за пренебрегване. Това доказват очилата, изработени от злато и платина или инкрустирани със скъпоценни камъни, като диаманти и смарагди. Най-скъпите от тях са изработени от дизайнери, сред които са Dolce&Gabbana, Chopard и Bvlgari. Ето някои от очилата, през които светът би изглеждал напълно розов. Lugano Diamonds Sunshades, 27 хил. долара Lugano Diamonds е частна компания, основана през 1974 г., която в момента оперира в Нюпорт Бийч, Калифорния. Първоначално се занимават с бижута, а после започват да правят и слънчеви очила. Този модел може да бъде поръчан в няколко версии, съобразно рамките и цвета. Bvlgari Parentesi Diamond, 31 хил. долара Bvlgari е марка с над 130-годишна история. Основана е в Рим през 1884 г. По техните най-специални очила има 206 диаманта с общо 2,5 карата. От модела обаче са произведени само 10 броя, което го прави истински ценен за колекционерите. Bentley Platinum, 45 276 долара Компанията е основана през 1919 г. от У. О. Бентли и е придобита от Rolls-Royce през 1931 г. Серията очила, които се изработват от чиста платина, се състои от 100 броя за целия свят. Maybach – The Diplomat I, 60 хил. долара Още една компания, която свързваме предимно с луксозни коли, е помислила и за комфорта на шофьорите. Основана е през 1909 г., а през 2013 г. бе придобита от Daimler AG. От серията очила са произведени само 50 броя. Но за сметка на това рамките са от злато и са обсипани с диаманти. v2  CliC Gold 18 Carat Gold Sport, 75 хил. долара Компанията, основана от Рон Ландо, произвежда всеки чифт очила ръчно. За създаването му са необходими около 40 – 50 часа прецизна майсторска работа. Защото дори болтчетата са от злато. От модела съществуват само 100 броя. Shiels Jewellers Emerald, 200 хил. долара Австралийската компания е основана през 1945 г. от Джак Шийлдс. Серията е вдъхновена от император Нерон, за когото се твърди, че ползвал смарагди, за да предпазва очите си, докато гледа гладиаторски боеве. Chopard De Rigo Vision, 408 хил. долара Има ли нужда от думи, когато блестят диаманти? Особено ако са цели 51. И са обсипали рамка от злато. Явно швейцарската компания производител знае как да направи живота по-розов. Със сигурност ще бъде по-приятен, когато носите най-скъпите очила в света.