Свят и иновации

Автомобил за избрани

Невена Картулева Ferrari разкриха дълго пазена тайна. Най-после станаха ясни характеристиките на последната разработка на италианския производител. Моделът F12 TDF е специална версия на един от култовите им автомобили – Ferrari 1955 250 GT Berlinetta, доминирал на състезанието за издръжливост на машини Tour de France. Той заемал първите места до 1964 г. От името на състезанието идва и абревиатурата в названието на по-добрия вариант на F12. Моделът е усъвършенстван по отношение на двигателя и аеродинамиката. Ще бъде произведен само за избрани в лимитирана серия от 799 броя. Цената на F12 Berlinetta е 270 хил. евро, което означава, че ще можете да притежавате F12 TDF срещу минимум същата сума. Адът в пълния си блясък ще бъде представен на пистата „Муджело“ в Италия на 8 ноември. В сърцето на машината стои 6262-кубиков V12 двигател, но за разлика от F12 Berlinetta неговата мощност е увеличена с 40 к.с. и достига общо 780 к.с. при 8500 об./мин. Въртящият момент е нараснал с 15 Nm и вече е 705 Nm, налични при 6750 об./мин. Цялата тази мощ се насочва към колелата посредством доработена F1 DCT скоростна кутия. Сега тя е с 6% по-къси предавателни числа и предлага 30% по-бързо превключване на по-висока предавка и 40% по-бързо на по-ниска. Благодарение на тези подобрения F12 TDF ускорява до 100 км/ч за 2,9 сек. Границата от 200 км/ч стига за 7,9 сек, а набирането на мощност спира на 340 км/ч. Пилотите на Ferrari са тествали автомобила, като за обиколката на пистата „Фиорано“ са им били необходими само 1:21 мин. Другите промени включват увеличение на предните гуми от 255 на 275 мм. По-важното е, че се появява активна задна ос, позната като Virtual Short Wheelbase, която позволява на колелата да се завъртат около вертикална ос. Или казано по друг начин, задните колела също се въртят, като това зависи от скоростта на движение, ъгъла на завъртане на волана и скоростта на завиване. Инженерите на Ferrari са поработили и върху аеродинамиката и купето. Подобрението е със 100% спрямо стандартния F12 Berlinetta. При 200 км/ч F12 TDF генерира 230 кг притискаща сила, която е със 107 кг по-голяма. Това е станало възможно чрез монтиране на различен заден дифузьор, нов спойлер (60 мм по-дълъг и 30 мм по-висок отпреди), по-наклонено задно стъкло и ревизирана структура на багажника. Благодарение на променения облик на каросерията и масовото внедряване на въглеродни нишки теглото на този автомобил е със 110 кг по-малко от това на предходния модел.