Свят и иновации

Завладяващата история „Мерцедес“

В днешно време сме свидетели на създаването на автомобили, чиято мощност надхвърля 1000 конски сили. За достигането на подобни стойности са трябвали близо 120 години, тъй като първият автомобил е бил с мощност 0,8 конски сили, а негов създател е съоснователят на „Мерцедес” - една от най-известните марки автомобили днес. През 1894 г. Карл Бенц изобретява първия бензинов автомобил. Както в повечето завладяващи истории, и тук в основата е семейството. Първите пътешественици в автомобилната история са жената и двамата сина на Бенц. Първият автомобил, или както създателят му го нарича Velo Motorwagen, е бил способен да развива скорост до 16 км/ч. Използван е двигател, който автомобилният революционер патентова през 1878 година. Моторизираната каляска е с двигател 958 куб. см и с мощност от 0,8 конски сили. Бенц получава патент за първата двойна кормилна кутия, а по-късно и за създаването на първия двигателен цилиндър. Заедно с колегите си Вилхелм Майбах и Готлиб Даймлер, изобретателят поставя началото на автомобилостроенето, без което животът ни днес би бил немислим. Вероятно и на вас думата „мерцедес” никога не ви е звучала немска. За това си има съвсем логично обяснение - тя не е немска. Готлиб Даймлер, бащата на компанията, я кръщава Мерцедес, защото по време на Първата световна война Германия не се слави с популярност в съседна Франция. Даймлер нарича един от най-големите автомобилни производители днес на едно от най-популярните френски имена. Така компанията си пробива път на френския пазар по време на обтегнати междудържавни взаимоотношения. Прозорлив маркетингов ход. Компаниите, основани от Даймер и Бенц - Mercedes и Mercedes-Benz, продължават вече повече от век да бъдат сред водещите автомобилни производители. Както казахме, това е завладяваща за човечеството история и не може да мине без скандал. Все още има спорове кой е изобретил автомобила. Все пак безпристрастно погледнато, Бенц изпреварва колегите си Даймлер и Майбах, като пръв патентова разработката си. Останалото е история.