Създадоха първия бранд френско уиски
Франция – страната, дала на света напитки като коняка, арманяка и шампанското, чиито имена произлизат от географските области, в които са създадени, започна да атакува пазара със спиртни напитки, които не са традиционни за нея. Сред тях са брандовете водки Grey Goose и Ciroc и джинът Citadelle. Досега уискито винаги се е асоциирало с Шотландия и Ирландия, макар че то отдавна премина всякакви географски граници и свои марки от напитката произвеждат дори страни като Америка, Канада, Япония, Австрия и Индия. Очевидно дойде времето и галите да създадат свой бранд уиски. Името му е Bastille 1789 и само можем да гадаем дали то намеква за намеренията на създателя му – майстор-дестилатора Жан-Марк Докур. На 14 юли 1789 г. е щурмувана и превзета Бастилията - символ на тиранията. Тази дата се е превърнала в символ на Френската революция, променила завинаги социалния облик на Европа. Докур никак не е случаен. На младини той е изучил изкуството на дестилацията в Шотландия, а зад гърба си има един успешен алкохолен проект - създаването на луксозната водка Jean-Marc XO. Уискито му е смес от ечемик и пшеница, отглеждани в Североизточна Франция – област, известна с това, че снабдява с ечемик немалко шотландски дестилерии за уиски. В страната на келтите, за да бъде признато едно уиски за продукт на Шотландия, то трябва да бъде дестилирано и да отлежава в държавата, но няма значение откъде се внасят суровините за неговото приготвяне. Когато ечемичните и пшеничните зърна започнат да покълват и процесът се спре в точно определен момент, се получава малцът - основната суровина както при производството на бира, така и за дестилирането на уиски. Bastille 1789 ферментира в областта Коняк в югоизточната част на Франция, а водата за него се доставя от близката област Grand Champagne, дала името на пенливото вино. То се дестилира в казани, в които традиционно се произвежда коняк, а после отлежава в пет- до седемгодишни бурета, направени от дървесината на френски дъб, череша и акация. Полученото уиски се различава от повечето известни марки. То не е остро и няма торфен оттенък във вкуса. По мекота е по-близо до канадските марки, но е с мек златист цвят, а вкусът му е наситен с повече плодови, отколкото зърнени нотки. Ароматът му е флорален, с лек намек за зехтин. Предлага се в красиви четвъртити стъклени бутилки с коркова тапа и е с 40 градуса алкохолно съдържание. Незнайно защо, първите количества от него вече са доставени само в няколко избрани американски града, където цената му е около 30 долара за бутилка (около 22,5 евро). Дистрибуцията му в останалата част от света, включително и в Европа, предстои през май тази година.