Филм на седмицата: Бел Ами
След като Робърт Патинсън си лепна не особено добър етикет с ролята в поредицата „Здрач”, младият актьор приема предизвикателство с превъплъщението в образа на Жорж Дьороа в екранизацията на „Бел Ами”. Сериозното и студено изражение, с което е познат от досегашните си роли, продължава да присъства и в образа му на съблазнител и манипулатор на чувствата на няколко богати дами от френското висше общество. Неустоим и изключително съобразителен, неговият герой Жорж наскоро се е завърнал от френската армия в Алжир и е дошъл в Париж да се усъвършенства. Останал с няколко последни франка, той среща Форестие - по-възрастен човек, за когото знае, че е бил в Алжир. Форестие му казва, че Париж е пълен с пари и възможности, и се хвали, че е политически редактор в „Ла Ви Франсез” - вестник, чиято цел е да свали правителството. Освен това кани Жорж на вечеря в дома си. С тази покана започва бурният, изпълнен с копнежи, страсти и изневери живот на младия Дьороа през 90-те години на XIX в., който го издига от мизерията на бардаците до висшето общество в Париж. Младият мъж бързо навлиза в свят, в който политиката и медиите се борят за влияние, сексът е власт, а известността е мания. Сред властните и прелестни дами, които попадат в мрежата на Дьороа, се оказва и съпругата на Форестие - Мадлен (Ума Търман), която отваря за младока вратите на удоволствията и възможностите, които крият спалните на богатите и скучаещи френски аристократки. Именно тя му разкрива, че най-влиятелни в Париж са не мъжете, а техните съпруги. Воден от ненаситното си желание да се измъкне от мизерията, Жорж е готов на всичко, за да стане част от висшето общество, в центъра на което се вихрят революционни страсти. Първото завоевание на Дьороа е младата кокетка Клотилд (Кристина Ричи), чиято дъщеря дава на младия чаровник прякора Бел Ами, с който той добива популярност в парижкото общество. Жорж бързо се ориентира, че за да се издигне в професионалната стълба, трябва да търси подкрепа другаде, и започва паралелна любовна авантюра със съпругата на бившия си шеф и главен редактор - мадам Русет (Кристин Скот Томас). Умело манипулирайки трите жени, той става редактор в „Ла Ви Франсез” и се превръща във фактор при последвалите политически събития в Париж. В екранизацията на прочутия роман на Ги дьо Мопасан отново се повдига актуалната и до днес тема, вълнувала писателя преди толкова много години - докъде може да стигне амбицията и безскрупулността на един беден млад мъж, надарен с неустоим чар.